در مبحث نکات مهم در خرید پمپ آب خانگی قصد داریم به موضوعاتی اشاره کنیم که با پیروی از آن‌ها می‌توانید مناسب نیاز خود بهترین مدل پمپ را تهیه کنید. بیشتر ما در هنگام خرید ابزارهای الکترونیکی در بازار دچار سردرگمی می‌شویم و نمی‌دانیم که کدام مدل می‌تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد. به‌طورکلی سه عامل می‌تواند در انتخاب این دستگاه الکترومکانیکی مؤثر باشد: میزان جریان آبی که نیاز دارید، حجم و اندازه ورودی و همین‌طور سر و فشار.

بررسی نکات مهم در خرید پمپ آب خانگی

در واقع میزان جریان آب با واحد لیتر در هر دقیقه مورد سنجش قرار می‌گیرد. این بستگی به حجم استخر و یا فضایی دارد که قصد دارید آن را از آب پر کنید. اندازه ورودی نیز بستگی به قطر بخش خروجی دستگاه خواهد داشت که معمولاً می‌تواند در رنج بین 1 تا 5 اینچ باشد. همین‌طور سر و فشار نیز مبحث طولانی است و اگر بخواهیم خلاصه‌وار در مورد آن بگوییم میزان مکشی خواهد بود که پمپ بر اساس ارتفاع خواهد داشت. حال این ارتفاع ممکن است چاه زیرزمینی یا هر چیز دیگری باشد. یا اصلاً ارتفاع منبع آب شما اهمیت زیادی نداشته باشد.

بررسی نکات مهم در خرید پمپ آب خانگی

بررسی و مقایسه انواع پمپ‌های خانگی بازار

به‌طورکلی پمپ‌های خانگی به چهار دسته بشقابی، شناور، سیرکولاتور و جتی تقسیم می‌شوند. هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب منحصر به خود را دارند. مثلاً مدل جتی عموماً در مصارف خانگی و کشاورزی کاربرد دارد و به‌طورکلی یک انتخاب اقتصادی است. عمر آن بالا بوده اما در مقابل سروصدای زیادی تولید می‌کند. در صورتی که مایعات موردنظر شما غیر از آب است. پمپ جتی عموماً استاندارد نخواهد بود.

نمونه بعدی پمپ خانگی بشقابی می‌باشد که وزن بالایی دارد و معمولاً برای انتقال هر نوع مایعاتی کاربرد دارد. در مقابل شما می‌توانید برای مصارف کشاورزی در حجم پایین نیز از این دستگاه استفاده کنید. این که فکر کنید پمپی بی‌صدا وجود دارد باید بگوییم که خیر سخت در اشتباه هستید. اما این مدل یکی از کم‌صداترین‌هاست.

پمپ‌های شناور شاید نام‌های برجسته‌تری در این بازار باشند. این مدل‌ها برای مصارف کشاورزی و پمپاژ آب چاه و استخر استفاده می‌شوند و اصلی‌ترین عیب آن‌ها قیمت و هزینه تعمیر فوق‌العاده بالا در مقایسه با دیگر مدت‌هاست.

مقایسه و خرید پمپ‌های استخر و خانگی

همین‌طور مطالعه نمائید: معرفی پمپ آب خانگی

مقایسه و خرید پمپ‌های استخر و خانگی

در تکمیل گفته‌های بالا باید خاطرنشان شویم که محبوب‌ترین نمونه‌های قابل‌استفاده در خانه سری‌های جتی هستند و پمپ‌های سیرکولاتور نیز در پروژه‌های صنعتی و خیلی بزرگ و موتورخانه‌ها استفاده می‌شوند که خیلی به بحث ما مربوط نخواهد بود. خوب نباید صرفاً برای شما قدرت تولیدی توسط این پمپ‌ها اهمیت داشته باشد. فراموش نکنید که پمپ آب از برق برای تولید انرژی موردنیاز جهت مکش استفاده می‌کند.

در نتیجه هر چه رقم اسب بخار آن بالاتر باشد، قطعاً مصرف بیشتری خواهد داشت. ممکن است نمونه‌های بروز تر و پیشرفته‌تر قیمت بالاتری داشته باشند. اما در مقابل مصرف برق آن‌ها کم تر است و از این نظر خرید شما با یک آینده‌نگری هوشمندانه اقتصادی‌تر خواهد شد. در نهایت پمپ آب را از فروشگاه‌های معتبر و با گارانتی تضمین کیفیت و اصالت تهیه کنید. چون این دستگاه‌ها در اثر استفاده نادرست خیلی زود آسیب می‌بینند و تقلبی بودن آن‌ها خود یک دردسر بزرگ است.

در مباحث نکات مهم در خرید پمپ آب خانگی، اصل اول خرید از یک فروشنده معتبر و تهیه محصول اورجینال است.

بررسی و مقایسه انواع پمپ‌های خانگی بازار

لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16850

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×