درصورتی‌که قصد انتخاب بین انواع سر دوش حمام موجود در بازار را دارید با دسته‌بندی‌های مختلفی مواجه هستید که هرکدام از آن‌ها، یک سری خصیصه‌ها، ویژگی‌ها، مزایا و تفاوت‌ها خواهند داشت که در ادامه با بررسی آن‌ها سعی می‌کنیم خرید این محصول مهم و ضروری را برای شما آسان‌تر کنیم. اساس دسته‌بندی اولیه این محصولات، بر حسب متریال خواهد بود.

انواع سر دوش حمام بر اساس جنس بدنه

معمولاً یکی از اولیه‌ترین و کلیدی‌ترین موضوعات در مورد جنس سر دوش های حمامی، مقاومت آن‌ها در مقابل خوردگی، اکسید و سایش است. درصورتی‌که قصد خرید سر دوش را دارید. در ادامه مهم‌ترین متریال‌های پایه ساخت آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

فراموش نکنید که در نهایت هزینه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید می‌تواند محدوده انتخابی شما را تعیین کند.

مطلب مرتبط: نکات مهم درباره خرید دوش توکار

استنلس استیل

استیل 304 که با نام استیل ضدزنگ هم شناخته می‌شود مقاوم در مقابل اکسید، خوردگی و خش است و قیمت آن عموماً بالا خواهد بود.

آلومینیوم

درصورتی‌که قصد خرید انواع سر دوش حمام ثابت را دارید، یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. مقاومت در مقابل خوردگی و وزن کم از جمله اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین خصیصه‌های آن است. البته از نوع سبک و با ضخامت کم آن در این حوزه استفاده می‌شود.

پلاستیک

پلاستیک یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود است، مقاومت فشاری کمی دارد و عموماً خیلی ظاهر زیبایی ندارد. گاهی هم به‌صورت ترکیبی در بدنه و یا افشانه انواع سر دوش حمام مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برنج

سر دوش برنج یکی از انتخاب‌های عالی است که در دسته‌بندی گران‌قیمت‌ها قرار می‌گیرد. در کنار موضوع، تمیزکردن انواع سر دوش بر پایه متریال برنج هم سخت است و عموماً روی آن با کروم آبکاری خواهد شد.

انواع دوش بر اساس نوع طراحی

انواع دوش بر اساس نوع طراحی

یکی دیگر از مقوله‌های مهم در بحث خرید سر دوش های حمام، توجه به سبک طراحی و ساختار و ارگونومی است.

سر‌ دوش ثابت

مدل‌های سردوشی ثابت یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین سری‌های عرضه شده هستند. اگر به دنبال خرید سر دوش حمام ارزان هستید، انتخاب خوبی است.

سر‌ دوش باران ‌ساز

سر دوش‌های باران ساز، افشانه‌های بزرگ و پرتعدادی دارند، نرخ فشار در آن‌ها قابل‌کنترل است. عموماً هم عریض بودن آن‌ها یکی از مزیت‌هایی است که می‌توانید در بحث خرید سر دوش بارانی به آن توجه کنید. این محصولات هم در دسته‌بندی نمونه‌های لوکس قرار می‌گیرند.

سر دوش سقفی

سر دوش سقفی

سر دوش‌های سقفی درست مثل بخشی از دیوار یا سقف کاذب نصب می‌شوند و بسیار جذاب و لوکس هستند. البته نصب آن‌ها معمولاً نیاز به فضای مناسب و ایده‌آل دارد و در هر پروژه‌ای قابل‌اجرا نخواهد بود. این نمونه هم از گران‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید.

سر دوش دستی – ثابت

سردوشی‌های دستی و ثابت در دو حالت قابل‌استفاده هستند. می‌توانید آن‌ها را از روی استند بردارید و در صورت نیاز مجدداً روی استند قرار دهید. دقت کنید که انواع سر دوش دستی و ثابت هم در مدل‌های پلاستیکی، فلزی و… عرضه می‌شوند و به طبع قیمت آن‌ها هم متفاوت است.

سر دوش حمام ماساژوری

مدل‌های ماساژوری یک پنل متصل به دیوار شبیه به دوش های ثابت دارند و چند حفره به شکل سر جت جکوزی نیز در کنار آن و روی دیوار نصب می‌شود. می‌توانند حس همان جکوزی را برای شما به وجود آورند، نصب آن‌ها کمی سخت است و معمولاً این متریال قیمت بالایی دارد. اگر به دنبال خرید یکی از بهترین مدل‌های انواع سر دوش حمام هستید، پس انتخاب خوبی است.

سر دوش حمام نوری

سر دوش حمام نوری

سر دوش های حمامی نوری هم به هر شکل و هرکدام از متریال‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم قابل تهیه هستند. مزیت فنی خاصی ندارند. اما زمانی که دمای آب تغییر می‌کند، با یک ترموستات دما، رنگ عوض می‌کنند. در دمای پایین رنگ نور آبی و یخی و در دمای بالا قرمز خواهد بود. این یکی از جذاب‌ترین نمونه‌هایی است که شما می‌توانید برای خانه خود تهیه کنید.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=17367

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×