در ادامه قصد داریم نکات مهم خرید آبگرم کن را برشماریم. قطعاً آب‌گرم‌کن یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها و لوازم موردنیاز در هر خانه و ساختمان‌های تجاری است. ازاین‌رو وقتی به بازار مراجعه کنید با مدل‌های مختلف از مارک‌های گوناگونی روبرو می‌شوید و در نهایت این سؤال برای شما ایجاد می‌شود. کدام آب‌گرم‌کن می‌تواند مناسب نیاز من باشد؟ کدام آب‌گرم‌کن را انتخاب کنم؟ کدام مارک آب‌گرم‌کن قابل‌اعتمادتر است، کدام گزینه هم ارزان بوده و هم از نظر ایمنی و امکانات مناسب است؟ به پاسخ تمام این سؤالات می‌رسیم. البته پیش از هر چیزی لازم است که نیازسنجی را مطابق خواسته‌ها و انتظارات خود انجام دهیم.

محبوب‌ترین نمونه‌های موجود در بازار آب‌گرم‌کن‌های گازی هستند. البته نمونه‌های برقی نیز در بازار موجود هستند که هم پرمصرف هستند و هم دردسرهای نگه‌داری خاص خود را دارند. ازاین‌رو مدل‌های نفتی و … نیز به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. اما در شرایط اضطرار گزینه‌های خوبی به نظر می‌رسند. در نهایت ایمنی آب‌گرم‌کن نیز اهمیت زیادی دارد. در ادامه نکات مهم خرید آبگرم کن به این مسئله می‌پردازیم.

راهنمای خرید آب‌گرم‌کن استاندارد و مناسب

راهنمای خرید آب‌گرم‌کن استاندارد و مناسب

امنیت آب‌گرم‌کن در هر فضایی و در شرایط مختلف کارکرد اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید با خیال راحت از آن استفاده کنید حتماً علاوه بر این که آب‌گرم‌کن را از برندهای معتبر تهیه می‌کنید، شیر اطمینان، کلید حرارتی و همین‌طور شلنگ‌های اتصال آن را نیز بادقت و وسواس زیادی خریداری فرمایید. دوام و کیفیت آب‌گرم‌کن به تولیدکننده آن بستگی دارد. از مواد اولیه‌ای که برای طراحی استفاده می‌شود گرفته تا استاندارد ملی و یا استاندارد CE. در نتیجه حتماً در هنگام خرید به این استانداردها دقت داشته باشید.

از طرفی سازمان‌های معتبر داخلی و بین‌المللی نیز همواره روی مسئله طراحی دستگاه‌های گازسوز نظارت ویژه‌ای دارند و در نتیجه حتماً شما هم باید از این استانداردها پیروی کنید و مدل‌هایی با تأییدیه را تهیه کنید. از طرفی ار نیاز به آبگرم سریع خواهید داشت، معمولاً مدل‌های دیواری پیشنهاد می‌شوند. در واقع مدل‌های بزرگ و مخزنی همان‌طور که از نامشان مشخص است حجمی از آب درون محفظه خود را گرم کرده و اگر این آب به پایان برسد برای گرم‌کردن مجدد نیاز به طی یک مدت‌زمان خاص خواهند داشت.

همین طور مطالعه بفرمایید: راه‌حل های افزایش فشار آب در ساختمان

نکات مهم خرید آبگرم کن کم‌مصرف و ارزان
نکات مهم خرید آبگرم کن

نکات مهم خرید آبگرم کن کم‌مصرف و ارزان

در بحث نکات مهم خرید آبگرم کن به مسئله میزان مصرف گاز نیز توجه داشته باشید. مدل‌هایی که دارای مصرف انرژی هستند قابل‌اعتمادتر بوده و معمولاً نمونه‌های کم‌مصرف قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. البته نمونه‌های آب‌گرم‌کن دیواری نسبت به سری‌های ایستاده مصرف گاز کمتری دارند، اما در اثر نگه‌داری نادرست خیلی هم زود دچار آسیب می‌شوند. بخصوص فیلتر آن‌ها بسیار حساس است و در مناطقی که آب جرم زیادی دارد احتمالاً در هنگام استفاده از این آب‌گرم‌کن‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شوید. در ادامه آب‌گرم‌کن‌های جرقه‌زن بدون شمعک برای شرایطی که شما از گاز مایع استفاده می‌کنید می‌توانند ایده‌آل‌ترین انتخاب باشند.

بسیاری هم در بین مواردی که در نکات مهم خرید آبگرم کن عرض کردیم به دنبال مدل‌هایی هستند که همواره آبگرم را آماده می‌کنند و نیازی به گرم‌شدن مخزن ندارند. آب‌گرم‌کن با مخزن‌های بزرگ و یا مدل‌های دیواری حرارت بالا خرید منطقی خواهند بود.

به‌طورکلی ما چند نوع آب‌گرم‌کن داریم که در نکات مهم خرید آبگرم کن لازم است خاطرنشان شویم:

  • آب‌گرم‌کن دیواری
  • آب‌گرم‌کن ایستاده
  • آب‌گرم‌کن گازی
  • آب‌گرم‌کن برقی

البته عناوین بالا با هم ترکیب نیز می‌شوند، مثلاً ما آب‌گرم‌کن دیواری گازی خواهیم داشت. نمونه‌های گازی نیز عموماً یا با گاز شهر یا با LPG کار می‌کنند. مدل‌های برقی نیز تقریباً مصرف بالایی دارند. سری‌های ایستاده در محیط‌هایی که محدودیت فضا وجود ندارد گزینه خوبی بوده و گرما را به‌صورت مخزنی به آب منتقل می‌کنند. در مقابل آب‌گرم‌کن دیواری کم‌مصرف‌تر، سریع‌تر و البته ارزان‌تر است.

نکات مهم خرید آبگرم کن
نکات مهم خرید آبگرم کن

انتخاب اندازه مناسب آب‌گرم‌کن و نمونه‌های کم‌فشار

در ادامه نکات مهم خرید آبگرم کن، ایده بعدی که برای خرید آب‌گرم‌کن موردتوجه مشتریان قرار می‌گیرد اندازه است. این اندازه معمولاً در مورد مدل‌های دیواری تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند و در نهایت ممکن است یک شرکت طراحی خاصی داشته باشد که به سبب آن ابعاد بزرگ‌تر به نظر برسد. در مقابل مدل‌های ایستاده، هر چه بزرگ‌تر باشند مخزن بزرگ‌تری نیز خواهند داشت. در نتیجه اگر تعداد مشترکین آب‌گرم‌کن و یا اعضای خانه زیاد است حتماً باید نسبت به خرید آب‌گرم‌کن دیواری با ظرفیت بالا اقدام فرمایید.

اما اگر محدودیت جا دارید مدل‌های دیواری خرید مطمئنی هستند. همین‌طور آب‌گرم‌کن‌های کم‌فشار نیز نمونه‌های خاص و عمدتاً گران‌تری هستند که مناسب مکان‌هایی با فشار آب کم هستند. در این شرایط به شما پیشنهاد می‌شوند. به این آب‌گرم‌کن‌ها مخزنی می‌گویند. در مقابل نکات مهم خرید آبگرم کن که تاکنون به آن اشاره کردیم شرط آخر را اختصاص دادیم به مسئله خدمات پس از فروش، گارانتی، نصب و همین‌طور موضوع تأمین قطعات. تمامی این شروط در مورد خرید یک آب‌گرم‌کن اهمیت زیادی دارند. برخی شرکت‌ها در ایران نمایندگی خدمات پس از فروش و وارانتی دارند. برندهایی نیز شاید کیفیت بالایی داشته باشند؛ اما شما قادر نخواهید بود به‌راحتی قطعه آن را در بازار تهیه کنید. در نتیجه حتماً مدلی را خریداری کنید شرکت طراح، سازنده یا گارانتی آن از هر نظر خدمات مطمئنی را ارائه دهد.

در نکات مهم خرید آبگرم کن به سه مسئله: کیفیت، قیمت و اصالت برند توجه کنید.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16888

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×