نکاتی در مورد نظافت استخر منزل توسط خودتان وجود دارد که اگر آن ها را رعایت نکنید احتمالاً با مشکلات زیادی مواجه شوید.

از طرفی عدم رعایت برخی از آن ها سبب می‌شود که شما برای نظافت مجدد نیاز به‌صرف وقت بیشتری داشته باشید. و حتی در حالتی نظافت توسط شما دیگر کارساز نخواهد بود و لازم است که شرکت‌های خدماتی برای انجام این کارها کمک بگیرید.

به‌هرحال فرمول کلی نظافت استخر منزل به این صورت است که استخر شما بخش‌های اساسی و اصلی دارد که به‌مرورزمان در اثر قرارگرفتن در موقعیت رطوبت دچار رسوب می‌گردد.

در صورتی که نظافت استخر منزل توسط شما به‌صورت هفتگی انجام نشود احتمالاً این مشکل دوچندان خواهد شد و زمینه رشد انواع میکروب‌ها و انگل‌ها را نیز فراهم می‌سازد.

به‌هرحال در موضوع اصلی تفاوتی ایجاد نمی‌شود. شما به‌هیچ‌عنوان با تنبلی در نظافت استخر کار خود را آسان نمی‌کنید.

زمان مناسب نظافت استخر منزل

نظافت استخر منزل ممکن است کار زمان‌بری باشد. البته می‌توانید این زمان بربودن را تا حد ممکن کاهش دهید. حتماً می‌پرسید چطور. در واقع هر روز شما باید چند دقیقه را به تمیزکردن سطح استخر پرداخته و از ایجاد رسوب جلوگیری نمایید.

شما باید ابتدا باید نسبت به تخلیه آب اقدام نمایید. در این وضعیت شاخه‌ها و برگ‌ها، حشرات و گردوغبار را از سطوح استخر پاک‌کرده و می‌توانید از مواد شوینده و ترکیب آن ها با مقداری سرکه، جرم‌گیر و سفیدکننده استفاده فرمایید. در صورتی که استخر شما روباز است مسئله نظافت آن جدی‌تر می‌شود. حتی اگر به‌صورت هفتگی فرصت پاک‌سازی آن را ندارید بهتر است اجرام را ازروی آب هر روز تخلیه کرده تا حداقل کاری که برای حفظ استخر می‌توان انجام داد صورت پذیرد.

پاک‌سازی استخر با روش‌های مختلف

اسکیمرها

پس از مواردی که گفته شد اسکیمرها یکی از بهترین ابزارها برای پاک‌کردن سطح آب و جکوزی بسیار کاربردی هستند. ضمن این که اسکیمرها این کار را در مدت‌زمان کمتری انجام می‌دهند و با استفاده از این توری‌ها که Skimmer نامیده می‌شود می‌توانید تا حد ممکن تمامی مواد مضر درون استخر خود را جمع‌آوری و حذف کنید.

فیلتراسیون

شستشوی کاشی‌ها و کف استخر نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و بهتر است حداقل هفته‌ای یک‌بار نسبت به آن اقدام کنید. علاوه بر این شما می‌بایست تمامی جلبک‌ها و مواد اضافه که در اثر پر بودن مداوم استخر از آب به وجود می‌آید را با مواد شیمیایی از بین ببرید.

به این عمل در این فعالیت فیلتراسیون گفته می‌شود که موجب ازبین‌بردن تمامی مواد اضافه روی سطح و داخل آب و حتی روی کاشی و اطراف استخر می‌گردد. نظافت استخر منزل با استفاده از روش‌های سنتی ممکن است وقت‌گیر باشد. بهتر است که یک دستگاه صنعتی برای این کار تهیه کنید.

روش‌های نظافت استخر منزل

امروزه بسیاری از خانه‌ها به‌عنوان یک ویژگی رفاهی، استخر دارند. در صورتی که اقدام به نظافت استخر منزل کرده باشید می‌دانید که این کار با گذر زمان معمولاً سخت می‌شود. به‌طورکلی دو ابزار نیاز است. مواد شوینده و ابزار شستشو.

بهره‌گیری از یک اصول کلی به طور مثال استفاده از جارو می‌تواند اولین راهکاری باشد که به ذهن شما می‌رسد. جاروهای مخصوص نظافت استخر و جکوزی با چیزهایی که شما در ذهنتان دارید فرق دارند. این جاروها در دو حالت برقی و ساده و به‌صورت دستی طراحی و ساخته شده‌اند.

مدل‌های برقی عموماً قیمت بالایی دارند و توسط افرادی که خدمات نظافت استخر را ارائه می‌دهند استفاده می‌شود.

به‌طورکلی روش‌های پاک‌سازی و نظافت استخر منزل به چند مورد اصلی ختم می‌گردد. یکی از آن ها استفاده از سیستم بخار است. مورد بعدی مربوط به دستگاه‌های کارواش خانگی بوده و ضمن این که شما می‌توانید از اسکرابرها استفاده نمایید.

دستگاه‌های اسکرابر درست مانند جاروبرقی به هر بخش استخر می‌روند و به دلیل خاصیت ضدآب و گردوغبار بودن می‌توانند تمامی بخش‌های شما را حتی وقتی پرازآب است از هرگونه میکروب پاک کنند.

مورد بعدی استفاده از سولفات آلومینیوم است که البته ماده‌ای شیمایی است و در داخل استخر خالی شده و پس از گذشت مدت کوتاهی تمامی بخش‌های استخر از هرگونه ویروس و آلودگی‌های میکروبی عاری می‌گردد. البته بسیاری استفاده از مواد شوینده و شیمیایی را ناخوشایند می‌دانند.

نظافت استخر خانگی با مواد شیمیایی

عموماً بسیاری ترجیح می‌دهند که از مواد شیمیایی مانند کلر در نظافت استخر منزل استفاده نکنند. چون این ماده در وهله اول بوی ناخوشایندی را ایجاد می‌کند. و پس از استفاده شدید از این مواد شما مدت زمانی نمی‌توانید از استخر استفاده کنید.

توجه کنید که در این وضعیت مواد شیمیایی و مضر برای سیستم تنفسی انسان در فضا پخش شده و بخصوص اگر استخر سربسته باشد می‌تواند سبب بروز خطرات بسیاری زیادی گشته و استفاده از استخر در این وضعیت به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

ضمن این که خالص نبودن آب استخر و جکوزی موجب ایجاد آلودگی‌های فراوان پس از گذشت مدت یک هفته خواهد شد. در نتیجه بهتر است که هر چه سریع‌تر و در دوره زمانی کوتاه‌تر استخر را نظافت فرمایید.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16766

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×