مقدمه

شاید در گذشته فقط افرادی اقدام به تهیه توالت فرنگی می‌کردند که از بیماری های مثل کمر درد و زانو درد رنج می بردند. اما امروزه توالت فرنگی به یک کالای ضروری تبدیل شده است.

در اکثر خانه ها حداقل یک توالت فرنگی وجود دارد و این گزینه مناسبی برای پیشگیری از مشکلات زانو و کمر محسوب می شود.

از طرفی توالت فرنگی ظاهر ساختمان را زیبا تر نشان می دهد. هنوز زمانی زیادی از روزهایی که توالت فرنگی برای اکثر افراد کمی عجیب و باکلاس بود نمی‌گذرد.

اگر شما هم به هر دلیلی قصد خرید توالت فرنگی برای ساختمان خود دارید، نکات ضروری وجود دارد که باید حتما از آن آگاهی داشته باشید.

با گوین پلیمر همراه باشید  تا نکات مهم قبل از خرید توالت فرنگی را بررسی کنیم.

ابعاد و اندازه مناسب توالت فرنگی کدام است؟

آکس فرنگیآکس

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید توالت فرنگی توجه به ابعاد و اندازه است . مهم‌ترین مشخصه در ابعاد توالت فرنگی آکس توالت است.

آکس به فاصله ی مرکز خروجی  سنگ توالت  فرنگی تا دیوار توالت گفته می شود.

هنگام لوله کشی فاضلاب باید اندازه آکس استاندارد و مناسب با فرنگی دلخواه شما باشد. مثلا اگر آکس فرنگی که شما دوست دارید 20 سانتی متر است شما باید از لوله کش بخواهید که فاصله آکس را 20 سانتی متر درنظر بگیرد.

طول ، عرض و ارتفاع

استاندارد ارتفاع در توالت فرنگی بین 33 تا 48 سانتی متر متغییر است. عرض و طول فرنگی نیز در یک اندازه ثابت نیست . مهم‌ترین مورد موثر برای در نظر گرفتن ابعاد توالت فرنگی میزان فضای توالت شما است.

اگر فضای توالت شما به اندازه کافی بزرگ است پس می توانید یک سنگ توالت فرنگی بزرگ انتخاب کنید ولی باید حواستان به آکس فرنگی باشد.

سنگ توالت فرنگی

مکش قوی

شاید بتوان گفت که مهم ترین ویژگی یک سنگ توالت فرنگی قوی بودن مکش هنگام تخلیه است. مکش فرنگی اگر درست عمل نکند باعث اذیت می شود.

معمولا توالت های استادندارد مکش قوی دارند ولی خیلی ها برای صرفه جویی در هزینه از توالت های ضعیف و غیر استاندارد استفاده میکنند که بعدها باعث اذیت شدن افراد هنگام استفاده از توالت فرنگی می شود.

مکش توالت فرنگی با قطر خروجی رابطه مستقیم دارد یعنی هرچه قطر خروجی بزرگتر باشد مکش  قوی‌تر و بهتر است.

زیبایی سنگ توالت فرنگی

بعد از موارد فنی و اصول استاندارد نوبت به زیبایی توالت فرنگی می رسد. زیبایی توالت فرنگی بیشتر بسته به محیط توالت دارد. هنگام خرید توالت فرنگی به رنگ گاشی و شیرآلات استفاده شده در سرویس بهداتشتی خود توجه کنید و سنگ فرنگی انتخاب کنید که با کاشی و شیرآلات شما همخوانی داشته باشد.

سنگ فرنگی در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار موجود است که پر استفاده ترین رنگ ، رنگ سفید می باشد.

لعاب باکیفیت

یکی دیگر از موارد مهم در کیفیت فرنگی ، کیفیت لعاب آن است. لعاب فرنگی هرچه با کیفیت تر باشد جرم کمتری به خود می گیرد. بعضی از فرنگی ها بعد از مدتی رنگ خود را از دست می دهند و زرد رنگ می شوند.

کیفیت لعاب باعث می شود که فرنگی رسوب نگیرد. اگر بخش سیفون یا گلو شتری فرنگی لعاب خوبی نداشته باشد باعث گرفتگی فرنگی در آینده می شود.

 

درب فرنگی

در انتخاب بعد از توجه به موارد بالا به درب فرنگی نیز باید توجه کنید. درب فرنگی آسنان بازشو به راحتی از فرنگی جدا می شود و قالب شست و شو است.

و همینطور درب فرنگی آسان بازشو به راحتی نصب می شود و باعث آسودگی خیال هنگام نظافت فرنگی میشود.

درب آرام بند نیز دربی است که به آرامی بسته می شود و از ایجاد صدای ناخوشایند جلوگیری می کند.

 

درب توالت فرنگی آسان بازشو

نتیجه :

در هنگام خرید سنگ توالت فرنگی به قدرت مکش ، ابعاد و اندازه فرنگی و زیبایی و راحتی فرنگی توجه کنید.

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16575

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×