اگر برای ساختمان خود به دنبال انتخاب لوله‌کش و لوله‌کشی ماهر و مجرب هستید احتمالاً در اینترنت در این مورد جستجو کرده و با شرکت‌های زیادی مواجه شده‌اید.

موضوع این است که انتخاب یک متخصص حرفه‌ای در عمل لوله‌کش و لوله‌کشی مهم‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. بخصوص اگر ساکن یک ساختمان مسکونی مشترک و آپارتمان هستید احتمالاً تاکنون با این قبیل مسائل برخورد داشته باشید.

موضوع این است که ساختمان‌ها در بخش‌هایی لوله‌کشی‌های اشتراکی دارند. و در مورد هر واحد آپارتمانی مسئولیت انجام هرگونه تعمیرات و جلوگیری از نشتی بر عهده صاحب همان واحد است.

به‌هرحال راهکارهایی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می‌توانید بهترین لوله‌کش و لوله‌کشی را برای فعالیت‌های ساختمانی خود انتخاب کنید.

هنگام انتخاب لوله‌کش و لوله‌کشی چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

همیشه اولین فاکتور برای هر ایرانی قیمت است. اگر به دنبال شرکتی هستید که هم هزینه‌ای کم تر از دیگران دریافت کرده و هم کیفیت کارش بسیار بالا باشد در واقع موضوعی غیرعقلانی می‌باشد.

معمولاً برای انجام فعالیت‌های نصب و لوله‌کشی و حل مشکلات ساختمانی فاکتورهایی وجود دارد که یک لوله‌کش باید به‌دقت آن ها را رعایت کند. ضمن این که لوله‌کشی برای آپارتمان‌ها، ساختمان‌های تجاری، مسکونی، ویلایی و قدیمی بسیار متفاوت است.

مسئله اول که باید به آن دقت کنید ساختمان و نقشه آن است. در واقع مسیرهای لوله‌کشی باید مشخص بوده و این که یک نشتی ممکن است مربوط به کدام اتصال باشد را اگر در مورد ساختمان کلی نقشه چیزی می‌دانید به تعمیرکار اطلاع دهید. ضمن اینکه یک لوله‌کش متخصص، باید به انشعابات، مسیرها و لوله‌های فاضلاب تسلط کافی داشته باشد.

کیفیت مصالح مورداستفاده توسط لوله‌کش

ضمن این که مصالح استفاده شده توسط لوله‌کش و لوله کشی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. موضوع بعدی در مورد لوله‌هایی است که تحمل رنج دمایی خاص دارند. در بسیاری از موارد استفاده از لوله‌های فلزی جوابگو خواهد بود. گاهی لوله‌های فلزی انتخاب مناسبی نیستند و در عملیات ایجاد انشعاب، احتمالاً دچار مشکل می‌شوید.

در صورتی که لوله موردنظر در اطراف وسایل گرمایشی و سرمایشی مورداستفاده قرار می‌گیرد و ممکن است نیاز باشد که تحمل دمای بالا را داشته باشد. حتماً از لوله‌های باکیفیت استفاده کنید. فراموش نکنید که لوله‌های مقاوم‌تر در اثر انبساط و انقباض دچار ترک و تغییر حالت نمی‌شوند.

بعلاوه تمامی موارد قبل از دریافت سرویس از سمت لوله‌‌کش و لوله‌کشی در مورد قیمت لوله‌ها و انواع دستمزدها بنا به فعالیت‌های متفاوت نیز تحقیق کنید. تا در این مورد دچار مشکل نشوید.

بررسی هزینه لوله‌‌کش و لوله‌کشی

موضوع بعدی مربوط به هزینه لوله‌‌کش و لوله‌کشی می‌باشد. آن ها علاوه بر قطعات و لوازم، بست‌ها، ابزارهایی که ممکن است استفاده کنند هزینه‌ای را نیز به‌عنوان دستمزد در نظر گرفته و هر چه تعداد روزهای فعالیت آن ها و سختی کار و پیچیدگی لوله‌‌کش و لوله‌کشی ساختمان بیشتر باشد این رقم معمولاً بالاتر می‌رود.

البته صرفاً گران و پرهزینه بودن نمی‌تواند نشان از کیفیت دهد. به‌هرحال سعی کنید مبلغی منطقی و معقول را پیش از انجام خدمت با فرد و سرویس‌کار تعیین کرده تا در ادامه و یا پس از انجام کار دچار مشکل نشوید.

بسیاری از آن ها می‌توانند رنج قیمت و محدوده کاری خود را تخمین بزنند.

ارائه تضمین و گارانتی کیفیت و اصالت لوازم لوله‌کشی

شرکتی که تیم تکنسین و کادر آن تجربه کافی داشته باشند. مسلم است که در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانند کلیه امور مربوط به لوله‌‌کش و لوله‌کشی ساختمان را انجام دهند. و در فضای کاری خود احتمالاً هدفشان جلب رضایت مشتری است.

شما باید تضمین بهترین ضمانت و بالاترین کیفیت در ارائه خدمات و جنس لوله را از آن ها دریافت کنید.

بسیاری از تعمیرکاران نیز پس از بروز مشکل مجدد در سیستمی که اقدام به تعمیر آن کرده‌اند بدون دریافت مبلغی اضافه، تمامی مشکلات به وجود آمده پس از تعمیر و خدمات خود را جهت تصحیح دوباره و انجام همان خدمات انجام می‌دهند.

وظایف لوله‌‌کش و لوله‌کشی در قبال انجام خدمات

تصور کنید که بخشی از لوله‌های توکار ساختمان شما دچار نشتی شده‌اند. اگر به سراغ یک سرویس‌کار و لوله‌کش می‌روید. از او بخواهید، کوتاه‌ترین، منصفانه‌ترین و بهترین راه را انتخاب کند. در نهایت تا حد ممکن از کنده‌کاری‌های اضافی جلوگیری کند.

این کار هم هزینه کمتری برای شما به همراه خواهد داشت. هم خانه و محل کارتان در اثر تعمیرات بر هم نمی‌ریزد و کارتان مختل نمی‌گردد.

عموماً تمامی افرادی که به کار لوله‌کشی مشغول هستند باید یک سری وظایف را از ابتدا در حیطه کاری خود رعایت کرده و آن ها را به نحو احسن انجام دهند. موضوع استفاده از شرکت‌های مناسب و باکیفیت در امر انتخاب لوازم جانبی، قطعات و لوله‌ها موضوع نخست و کلیدی است.

اگر پروژه‌تان بزرگ و گسترده است پیش از هر کاری با شرکت مربوطه و لوله‌کش قراردادی تنظیم نموده و نکات لازم را در آن قید کنید.

ضمن این که آن ها در صورت وجود مشکل در یک بخش، ساده‌ترین راه را برای حل آن انتخاب کرده و به مشتری پیشنهاد می دهند. یک اشتباه در امر لوله‌کشی می‌تواند کل ساختمان و واحدهای دیگر آپارتمانی را دچار مشکل نماید. به طور مثال نشتی آب می‌تواند سبب بروز خطاهای جبران‌ناپذیری در یک ساختمان شود.

در نهایت به سه فاکتور تجربه، قیمت و کیفیت لوازم برای لوله کش و لوله‌کشی دقت ویژه‌ای داشته باشید.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16758

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×