رعایت نکات ایمنی در هنگام ساخت استخر خانگی اهمیت زیادی دارد. پیروی نکردن از مواردی که در ادامه قصد داریم به شما عزیزان شرح دهیم می‌تواند موجب بروز خطرات جبران‌ناپذیری شود. در ساخت و طراحی هر مکان باید یک سری قوانین معماری و عمرانی رعایت شود که البته در پروژه‌های خانگی این موضوعات نمود بیشتری پیدا می‌کنند. به‌هرحال استخر از یک فضای مفرح و جذاب برای آخر هفته و پایان روزهای سخت و طاقت‌فرسا می‌تواند تبدیل به یک مکان خطرناک شود. درصورتی‌که ایمنی در ساخت آن رعایت نشده باشد.

بتن‌ریزی و شروع به ساخت

پایه‌ریزی استخر اولین و کلیدی‌ترین مسئله‌ای است که باید در هنگام ساخت به آن اهمیت دهید. نکات ایمنی استخر خانگی یک فاکتور مهم دارد. برای استحکام بیشتر از سه‌لایه بتن، فایبرگلاس و وینیل استفاده می‌شود. در این صورت دوام آن بیشتر شده و در حین بروز رخدادهای طبیعی مانند زلزله خطری استخر شما را تهدید نخواهد کرد.

دومین موضوع مربوط به استفاده از تعداد مناسبی تهویه خواهد بود. درصورتی‌که در فضای داخلی استخرهای سرپوشیده تهویه نصب نشده باشد معمولاً شناگر پس از چند دقیقه دچار تنگی نفس خواهد شد. این موضوع زمانی خطرناک‌تر می‌شود که از کلر و مواد ضدعفونی‌کننده حتی چند روز قبل استفاده شده باشد.

حفاری اصل مهم در نکات ایمنی استخر خانگی

حفاری اصل مهم در مبانی نکات ایمنی استخر خانگی

پیش از هر کاری لازم است که شما با یک پیمانکار و مجری طرح برای ساخت استخر قرارداد ببندید. حتماً در اصول و بندهای قرارداد رعایت تمامی استانداردها را در نظر گرفته و در هنگام حفاری به این مسئله توجه کنید که در صورت عدم انجام صحیح آن، احتمالاً در ادامه کار با مشکلاتی نظیر نصب و راه‌اندازی اجزای استخر خانگی خود روبرو می‌شوید.

بخش مهم دیگر در حین ساخت استخر موضوع راه‌اندازی تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی است. یک متخصص برق باید ابزارها و تجهیزات موردنیاز را به‌خوبی شناخته و بتواند برق‌کشی را بدون کوچک‌ترین اشتباه خطرسازی انجام دهد. می‌دانید که جریان الکتریسیته در چنین محیطی تا چه حد می‌تواند خطرساز و کشنده باشد.

نصب تجهیزات و ابزارهای استخر خانگی

نصب تجهیزات و ابزارهای استخر خانگی

خوب صرفاً مبحث معماری استخر از نکات ایمنی استخر خانگی و مراحل ساخت آن نیست. حتی اگر پروژه عمرانی به پایان برسد لازم است که شما اجزایی نظیر دستگیره استخر، نرده و علائم هشداردهنده را نیز تهیه کنید. روشنایی محیط استخر نیز باید بدون تابش خیره‌کننده و با کنتراست مناسب انجام شود. حتی عمیق‌ترین بخش‌های استخر نیز به‌راحتی قابل‌مشاهده باشد.

خرید پکیج‌ها و ابزارهای نجات‌غریق و کمک‌های اولیه نیز اهمیت زیادی دارد. در مبحث ایمن‌سازی استخرهای خانگی در مواردی که در فضاهای روباز هستند نیاز است که شما موضوع حضور کودکان در چنین محیط‌هایی را نیز در نظر بگیرید. برای جلوگیری از بروز رخدادهای تلخ می‌توانید از ابزارها، آژیرهای هشدار و همین‌طور روکش‌ها و توری‌هایی که برای این کار ساخته شده‌اند استفاده کنید.

درصورتی‌که از موادی مانند سولفات آلومینیوم و مس و همین‌طور کلر استفاده می‌کنید که یک امر ضروری به جهت ازبین‌بردن میکروب‌ها می‌باشد. توجه فرمایید که تهویه باید قادر به حذف سموم موجود در هوا بوده و همین‌طور از شنا بلافاصله پس از میکروب‌زدایی خودداری کنید. سالانه تعداد زیادی به دلیل مشکلات تنفسی در استخرهای خانگی جان خود را از دست می‌دهند.

همین طور مطالعه فرمائید: هنگام نظافت استخر منزل به چه نکاتی توجه کنیم

نکات ایمنی استخر خانگی

لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16845

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×