تعمیر و نظافت شیرآلات مسائل و مشکلات مهمی هستند که بالاخره در هر خانه‌ای ممکن است خانواده‌ها با آن دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر هر روز شیرآلات ساختمانی را نظافت کنید، بازهم در مدت‌زمان کوتاهی، دچار آلودگی و کدری می‌شوند. در واقع گاهی همین شیوه نظافت است که چنین مشکلی را به بار می‌آورد. تمیزکردن و برق انداختن انواع شیرآلات ساختمانی باید با اصول و با استفاده از یک سری ترکیبات و روش‌های خاص انجام گردد.

به سراغ آموزش نظافت شیرآلات ساختمانی می‌رویم. سرکه یکی از مواد جادویی است که می‌توان از خاصیت جرم‌گیری آن استفاده کرد. این ماده همین‌طور هیچ آسیبی به آبکاری انواع شیرآلات وارد نمی‌کند. به همین منظور لازم است که یک بطری اسپری دارای نازل پمپاژ را با سرکه سفید پر کنید. آن را روی شیرآلات و اتصالات اسپری کنید، ده تا پانزده دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک دستمال خشک آن را ازروی شیر پاک کنید. این ماده می‌تواند آثار جرم و آهک روی شیرها را به‌آسانی و در عرض تنها ده دقیقه به طور کامل رفع کند.

تعمیر و نظافت شیرآلات

نکات مهم در حین تعمیر و نظافت شیرآلات

برای نظافت شیرآلات سفید همین‌طور شما قادر هستید که از مایع ظرف‌شویی هم استفاده کنید. برای توان پاک‌کنندگی بیشتر مقداری سرکه نیز به آن اضافه کنید. با استفاده از اسفنج آن را روی تمامی بخش‌های شیرآلات بکشید. نگران نباشید هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و شیرآلات و رنگ آن‌ها دچار آسیب نمی‌شود. حالا پس از چند دقیقه کشیدن این محلول با پارچه روی شیرآلات، آن را با حوله‌ای تمیز خشک کنید. بهتر است که پاک‌سازی نهایی را با آب انجام ندهید.

تعمیر و نظافت شیرآلات اهرمی و چرخشی به همین شکل قابل انجام است. به‌طورکلی کلسیم و منیزیم موجود در آب سبب ایجاد رسوباتی روی شیر و حتی بخش‌های داخلی آن می‌شود. برای این که بتوانید آن‌ها را رسوب‌زدایی کنید حتی می‌توانید از آبلیمو و یا لیموی تازه هم استفاده فرمایید. شیرآلات را به آبلیمو آغشته کنید و سپس 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. پس از آن شیرآلات را آبکشی کنید. دستمال‌های پارچه‌ای در چنین شرایطی هم می‌توانند موجب تمیز شدن شیرها شده و هم خط و خشی روی آن‌ها ایجاد نمی‌کنند.

اصول و نکات تعمیر شیرآلات ساختمانی
اصول و نکات تعمیر شیرآلات ساختمانی

اصول و نکات تعمیر شیرآلات ساختمانی

یکی از مشکلاتی که در مبحث تعمیر و نظافت شیرآلات با آن مواجه هستیم، مسئله رفع سروصدای شیر اهرمی است. برای این کار معمولاً از محفظه هوا استفاده می‌شود. همین طور در مواقعی که فشار آب کم می‌شود، لازم است که دایرتر درون شیرهای اهرمی تعویض گردد. این قطعه ورود و خروج در مسیر داخلی این شیرها را کنترل می‌کند و معمولاً به علت وجود عیب درون آن، فشار آب کم می‌شود. درصورتی‌که این قطعه را نیز تمیز کنید ممکن است مشکل شما رفع شود. پیش‌ازاین که نسبت به تعویض آن اقدام فرمایید پیشنهاد ما این است که درپوش اصلی آن را بررسی کرده و به‌خوبی تمیز کنید.

در مبحث تعمیر و نظافت شیرآلات، نشتی شیرهای اهرمی نیز بسیار مشهود است. بالاخره دیریازود برای باکیفیت‌ترین نوع شیرآلات نیز این مشکل ایجاد می‌شود. چنین ایرادی از کارتریج یا مغزی شیر نشئت خواهد گرفت. یا گاهی حلقه O شکل موجود درون واشر نیز ممکن است شل و فرسوده باشد. در چنین وضعیتی برای بهبود عملکرد شیر و جلوگیری از هدررفت آب، کارتریج آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از مشکلات متداولی که ممکن است همه ممکن است در هنگام استفاده از شیرآلات ساختمانی با آن روبرو شویم و در بحث تعمیر و نظافت شیرآلات یک موضوع پرتکرار باشد، سفت شدن بی‌دلیل شیر و دستگیره است. برای این مسئله معمولاً نیاز است که کل بخش‌های شیر و اتصالات آن را بررسی کنید. درصورتی‌که پس از نظافت آن‌ها با موادی نظیر سرکه و… این مشکل حل نشد، پیشنهاد اول ما این است که کارتریج شیر خود را عوض کنید.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16921

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×