تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی یکی از اصلی‌ترین پیش‌نیازها در ارتقای کیفی ساختاری یک ساختمان و واحد مسکونی یا اداری است که باید توسط لوله‌کش بادقت بالا انجام شود. لوله‌های یو پی وی سی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین متریال‌های قابل نصب در انشعابات، اتصالات و همین‌طور مسیرهای شریانی هستند.

درصورتی‌که قصد خرید اتصال فاضلابی یو پی وی سی را دارید. معمولاً چند روش و راهکار وجود دارد که مبتنی بر آن، می‌توانید کیفیت خروجی و نهایی محصولات ساخته شده را بررسی کنید.

روش‌های تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی

روش‌های تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی

در بحث انتخاب لوله‌های یو پی وی سی، چند اصل مهم، کلیدی و اساسی وجود دارد که می‌توانید مبتنی بر آن، اصالت متریال را تشخیص دهید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید یو پی وی سی را دارید، حتماً به‌تمامی این موارد ارجاع نمایید.

ضخامت لوله‌ها

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موارد مبتنی بر تشخیص درصد ضخامت بر اساس کاتالوگی است که روی وب‌سایت‌های مختلف در مورد اصالت محصولات وجود دارد. در جدول‌ها، در مورد میزان مقاومت در مقابل فشار توضیح داده شده است. با افزایش فشار کاری و همین‌طور سایز لوله، ضخامت لوله‌های یو پی وی سی سخت کم‌تر شده و این باعث می‌شود که میزان دبی لوله بیشتر گردد. همین‌طور می‌توانید برای مشخص‌کردن ضخامت هر لوله از ابزار کولیس استفاده کنید.

مقاومت در مقابل حرارت

انتظار می‌رود که در بحث تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی به مقاومت در مقابل سوختن و آتش هم مراجعه کنید. لوله یو پی وی سی از پلیمر ضد آتش ساخته می‌شود و به‌سختی مشتعل و همین‌طور ذوب می‌شود. پس از این که حرارت از آن دور می‌شود در کم‌ترین زمان ممکن سوختن آن به پایان می‌رسد. از طرفی شاخص حدی اکسیژن نیز میزانی است که در مدل‌های اورجینال به‌مراتب کم‌تر خواهد بود.

نزدیک کردن شعله به یو پی وی سی و پلیمرهای ناشناخته و مجهول، عموماً سبب می‌شود که آن‌ها زودتر آتش بگیرند و در نهایت بسوزند.

مقاومت در مقابل خوردگی لوله یو پی وی سی

لوله‌های یو پی وی سی در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرند و اصلاً در تجربه تولیدات باکیفیت، در مورد خوردگی گزارشی به شرکت‌ها و کارخانه‌ها ارسال نشده است. لوله‌های مورداستفاده در شبکه توزیع، در اثر گذر زمان ممکن است دچار خوردگی شوند که معمولاً صرفاً به دلیل ضعف ساختاری نخواهد بود. بلکه یک ماده اضافه و اسیدی یا بازی موجب بروز این اختلال شده است. به همین دلیل یک سری تحقیقات خاص برای تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی بر اساس مقاومت در مقابل خوردگی انجام می‌شود و در مورد محصولات استاندارد ضریب آن یک به صد و پنجاه است.

قیمت اتصالات فاضلابی

روش دیگر تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی، مبتنی بر قیمت است. لوله‌ها قطر و وزن مشخصی دارند و برای ساخت آن‌ها از مواد پلیمری در حجم خاص استفاده شده است. یو پی وی سی سبک‌تر است و به‌ازای مقاومتی که دارد قیمت آن بالاتر می‌رود. در نتیجه اگر با قیمت کم‌تر از حد معمول روبرو شده‌اید، احتمالاً باید به این موضوع مشکوک شوید.

بررسی استحکام و مقاومت در مقابل ضربه

وقتی در مورد یک کالای استاندارد که در خطوط لوله فاضلابی مورداستفاده می‌شود صحبت می‌کنیم، به طبع انتظار می‌رود که مقاومت در مقابل خوردگی کم‌تر از 10 درصد کل محصولات خط تولید باشد. این موارد توسط شرکت‌ها بر اساس تأییدیه‌هایی که دریافت می‌کنند مشخص می‌شود.

تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی بر اساس مقاومت در مقابل ضربه، توسط فشار نشتی انجام می‌شود. در خطوط ساخت فشار آب به لوله وارد می‌شود و درصورتی‌که مقاومت لازم را داشته باشد استانداردهای تولید را دریافت می‌کند. در این مورد، حداکثر برگشت طولی پلیمر یو پی وی سی نیز اهمیت خواهد داشت. معمولاً این لوله‌ها در مقابل پیچ‌خوردگی مقاومت نشان نمی‌دهند. به همین دلیل مقداری که کشیده می‌شود سپس سرد شده و با دریافت حرارت در مرحله بعد، کمی لوله کوتاه‌تر می‌شود. درصورتی‌که در مسیر تولید از مواد نرم‌کننده استفاده شود، این برگشت بیش از شرایط نرمال یا همان 5 درصد خواهد بود.

کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی : نشانه‌گذاری روی محصولات

تنوع تولید در انواع مدل‌های یو پی وی سی، از جمله مهم‌ترین ارکان تشخیص کیفیت است. فراموش نکنید که شرکت‌هایی که بر حسب استاندارد تولید می‌کنند، باید لوگوی استاندارد، ایزو و دیگر موارد را روی محصولات خود به‌صورت مشخص بر اساس واحد متریک ثبت کنند. در نتیجه می‌توان گفت که آخرین عامل تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی نشانه‌ها و علامت‌های روی لوله است.

کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی نشانه‌گذاری روی محصولات

جمع‌بندی نهایی

در بحث نحوه تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی، در خصوص موارد مهم زیادی صحبت شد. اما یکی از کلیدی‌ترین بحث‌هایی که باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید، اصالت برند خواهد بود. می‌توانید بر اساس برند تشخیص کیفیت را تا 99 درصد انجام دهید. البته فراموش نکنید که برندهای معتبر رقبایی دارند که گاهی از نام آن‌ها استفاده می‌کنند و باید به این موضوع دقت ویژه‌ای داشته باشید.

منبع: گوین پلیمر


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=17270

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×