شیرآلات ساختمانی

خانه‌های ما پر است از وسایل ضروری و ساده‌ای که تا وقتی دچار مشکل نشده‌اند متوجه اهمیت آن‌ها نمی‌شویم. یکی از این وسایل شیرآلات ساختمانی هستند.

شاید تصور کنید انتخاب یک شیر آب باکیفیت کار چندان سخت و مهمی نباشد اما ما در این مقاله سعی می‌کنیم نشان دهیم چرا انتخاب یک شیر خوب مهم تر از چیزی است که عموما تصور می‌کنیم. با گوین پلیمر همراه باشید.

شیر-روشویی-اهرمی-اسمارت

جنس متریال استفاده شده در شیر آب

شیرآلات استاندارد از آلیاژ برنج ساخته می شود. به ترکیب دو یا چند عنصر فلز با یکدیگر آلیاژ می‌گویند. برنج از ترکیب مس و روی ساخته می‌شود. برای شکل دادن به شیر آب به مواد تشکیل دهنده آن مقدار کمی سرب نیز اضافه می شود. این مقدار حدود 5 درصد است و نباید از این حدود بیشتر باشد.

سرب ماده‌ای سرطان‌زا است و استفاده زیاد آن در ساخت شیرآلات ساختمانی می‌تواند خطر جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. پس اولین نکته مهم هنگام خرید شیر آب به خصوص شیر آب آشامیدنی این است که باید از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنیم.

هزینه خرید شیرآلات

یکی از شاخصه اصلی ما برای خرید شیر آب قیمت آن است. اما باید توجه داشته باشیم خرید یک شیر آب کم کیفیت یا غیر استاندارد شاید در کوتاه مدت مقرون به صرفه بنظر بیایید اما قطعا در بلند مدت هزینه تعمیرات یا تعویض آن بیشتر خواهد بود. پس بهتر است استاندارد را فدای هزینه نکنیم. با این حال شیرآلات استاندارد در بازار دارای قیمت‌های متفاوتی هستند که می توانید از بین آن شیرآلاتی که علامت استاندارد و ضمانت نامه معتبر دارند یک شیر آب مناسب با وضعیت مالی خودتان انتخاب کنید.

شیر-دوش-اهرمی-S1-طلایی

زیبایی ظاهر شیرآلات ساختمانی

منزل جایی است که ما بیشترین زمان عمرمان را آنجا هستیم و قطعا زیبایی منزل یکی از عوامل مهم در داشتن احساس خوب برای ماست. شکل ظاهر شیرالات ساختمانی می تواند منزلمان را زیباتر یا زشت تر نمایش دهد. مهم است که در هنگام انتخاب شیرالات برای منزلمان حتما به ظاهر آن توجه کنیم و شیر آبی انتخاب کنیم که علاوه بر کیفیت زیبایی ظاهری نیز داشته باشد.

امروزه شیرآلات ساختمانی در زنگ ها و طرح های زیبایی از جمله طلایی ، نقره ای ، برنزی ، سفید ، مشکی و… در بازار یافت می شود و شما می توانید یک شیر آب زیبا و هماهنگ با ظاهر منزلتان انتخاب کنید.

از آب بندی شیرآلات غافل نبایشد

یک شیر آب سالم و استاندارد به هیچ عنوان نباید چکه کند. چکه کردن شیر آب علاوه بر ضرر مالی و مادی می تواند ضرر های زیست محیطی نیز به همراه داشته باشد. تصور کنید در هزاران خانه شیرهای آب در حال چکه کردن باشد. این می تواند به ضرر خودمان و جامه تمام شود. حتما هنگام خرید شیر آب در مورد آب بندی شیر آب سوال کنید و توجه به این موضوع را جز اولویت های خرید خود قرار دهید.

شیر-آفتابه-ساحل-سفید-کروم

نوع شیر آب ساختمانی

شیرآلات ساختمانی انواع مختلفی دارد. از شیرآلات سنسور دار و چشمی گرفته تا شیر های فشای و اهرمی و حتی پیچی. بیشترین نوع شیرآلات مورد استفاده در ایران شیرآلات اهرمی و پیچی هستند که از نظر قیمت نیر مناسب تر انواع دیگر آن هستند.

شیرآلات اهرمی برای صرفه جویی در مصرف آب مناسب تر از شیرآلات پیچی است. اگر در منزل خودتان فشار آب مناسبی دارید از شیرآلات اهرمی استفاده کنید ولی اگر فشار آب مناسب نیست استفاده از شیرآلات اهرمی باعث کمتر شدن فشار آب می شود و برای منزل شما شیر مخلوط پیچی می تواند گزینه مناسب تری باشد.

نحوه تشخیص کیفیت شیر آب

هرگز فریب زرق و برق شیرآلات در ویترین مغازه ها نخورید. فرق شیر آب با کیفیت و بی کیفیت در عمل مشخص می شود. به همین دلیل برای تشخیص کیفیت شیرآلات قبل از هرچیزی به نام و اعتبار شرکت سازنده آن توجه کنید. معمولا شرکت های دارای استاندارد ابایی از ضمانت کردن کالای خود ندارند. شیرآلات به صورت معمول 5 سال ضمانت دارد و اگر شرکت تولید کننده ای چنین ضمانتی را به خریدار خود نمی دهد احتمالا کالا آن چندان کیفیتی ندارد.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=17410

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×