با گذشت زمان علم و تکنولوژی های مختلف در حال تغییر و پیشرفت هستند. لوله کشی آب ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نیست! در زمان های بسیار دور اولین انواع لوله ، لوله های سفالی بود و امروز به انواع لوله های فلزی ، پلاستیکی و… دسترسی داریم.

سبک لوله کشی آب نیز مانند جنس لوله تغییراتی داشته است. یکی از روش های لوله کشی آب ساختمان لوله کشی توکار است که در این مطلب قصد داریم به بررسی این نوع لوله کشی بپردازیم.

با گوین پلیمر نمایندگی محصولات یزد لوله در هزمزگان همراه باشید.

لوله کشی توکار ؟

اگر قبل از کاشی کاری و سرامیک کاری فعالیت لوله کشی آب انجام شود و کاشی و سرامیک روی لوله قرار بگیرد در این حالت میگوییم که لوله کشی توکار انجام شده است.

این بدان معناست که لوله ها زیر کاشی هست و از دید افراد پنهان می ماند.

 

لوله کشی روکار ؟

زمانی که لوله کشی بعد از انجام کاشی کاری و سرامیک کاری انجام می شود میگوییم لوله کشی روکار انجام شده است. در این حالت لوله در دید افراد قرار دارد.

 

لوله کشی روکار

 

لوله کشی توکار چه مزیتی نسبت به لوله کشی روکار دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا لوله کشی توکار انجام می شود و این کار چه مزیتی دارد؟ در ادامه چند مزیت لوله کشی توکار را بررسی می کنیم.

زیبایی

لوله کشی توکار شکل زیبایی به ساختمان می دهد. در بسیاری از ساختمان ها  کوچک ترین اشتباه لوله کش و نا متقارن بودن لوله به چشم میخورد و این باعث می شود.

آسیب کمتر

در لوله کشی توکار ، اگر هنگام لوله کشی و کاشی کاری مشکلی برای لوله پیش نیاید بعد از آن احتمالی خرابی لوله بسیار پایین است! زیرا در دسترس نبودن لوله باعث می شود که لوله آسیب ناشی از ضربه و… نبیند.

سرعت کار بیشتر

لوله کشی توکار به دلیل این که درنهایت زیر کار قرار میگیرد نیاز به دقت زیادی دز صاف  و دقیق بودن ندارد . به همین دلیل سریع تر انجام می شود.

 

لوله کشی توکار

لوله کشی توکار چه معایبی نسبت به لوله کشی روکار دارد ؟

معایب لوله کشی توکار عباتند از :

تعمیرات سخت و هزینه بردار

اگر لوله توکار به هر دلیلی خراب شود تغمیرات آن سخت و پر هزینه می باشد زیرا هنگام تعمیر باید کاشی ها تخریب شود.

نیاز به دقت بیشتر

لوله کشی توکار فرصت برای اشتباه به ما نمی دهد. حتما باید لوله کشی با دقت انجام شود و هرگز چیزی را از قلم نیندازید زیرا در آینده تعمیر و تغییر آن می تواند متحمل هزینه شود و از زیبایی کار کم کند.

 

در لوله کشی توکار چه نکاتی باید رعایت شود ؟

مطمئن شوید که تمام موارد لوله کشی انجام شده است

همانطور که گفته شد در لوله کشی توکار تغییرات بعداز کاشی کاری بسیار سخت و هزینه بردار است پس قبل از کاشی کاری مطمئن شوید همه ی موارد انجام شده است.

حتما باید زیر لوله تمیز باشد

در صورت وجود نخاله ها زیر لوله ممکن است طی سال های آتی لوله دچار خرابی و نشتی شود . حتما باید زیر لوله صاف باشد و هیچ چیز محکمی مثل سنگ وجود نداشته باشد.

قبل از کاشی کاری لوله تست شود

بسیار مهم است که قبل از کاشی کاری لوله آب تست شود. زیرا همانطور که می دانید کوچک ترین و ساده ترین مشکل بعد از اتمام کاشی کاری به یک معضل بزرگ و پر هزینه تبدیل می شود.

 

اهمیت استفاده از لوله با کیفیت در لوله کشی توکار چیست؟

کیفیت لوله چه در لوله کشی روکار و چه در لوله کشی توکار بسیار مهم و تعیین کننده است. ولی در لوله کشی توکار به علت حسایت های که وجود دارد و هزینه زیاد تعمیرات استفاده از لوله با کیفیت اهمیت دو چندان دارد.

اگر امروز از یک لوله کم کیفیت در لوله کشی ساختمان استفاده کنیم فردا هزینه ها و دردسرهای بزرگی را متحمل می شویم.

پس این تصور که لوله ی ارزان و کم کیفیت باعث صرفه جویی در هزینه می شود تصور نادرستی است.

چرا یزد لوله ؟

به دلیل بحث هزینه ها بهتر است از لوله ها و اتصالاتی استفاده شود که علاوه بر کیفیت حامی مشتریان نیز می باشند. شرکت یزد لوله تمام لوله ها و اتصالات خود را با بیمه های معتبر بیمه کرده است و در صورت وجود مشکل در لوله و حتی اشتباه لوله کش ساختمان شما را به مدت ده سال بیمه می کند.

بیمه یزد لوله از معتبر ترین بیمه های کشور مثل بیمه ی ایران است.

لازم به ذکر است که همیشه باید از لوله و اتصالات یکسان اسفاده شود چرا که استفاده از اتصالات غیر از یزد لوله موجب باطل شدن بیمه نامه می شود.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16572

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×