1-لوله های جدارچاه

ما برای اینکه به آبهای زیر زمینی دسترسی داشته باشیم مجبور به حفر چاه در روی زمین هستیم. و برای اینکه دیواره های چاههای حفر شده به داخل چاه ریزش نکنه در قدیم مجبور میشدیم دیواره های چاه‌های دستی را یا سیمان و یا مصالح دیگه دیوار چینی کنیم و یا از حلقه های مخصوص چاه استفاده می‌کردیم اما برای چاههایی عمیق و یا اینکه چاههایی
که با دستگاه حفر میشه نمیتوانیم از این نوع مصالح استفاده کرد و برای این منظور از لوله های مخصوص با شیارهای مخصوص استفاده می‌کنیم که به این نوع لوله ها لوله جدار چاه می‌گوییند.

لوله جداره چاه

2 – انواع لوله های جداره چاه

لوله های جدار چاه از نوع مواد سازنده و جنس کالا به صورت فلزی و پلاستیکی در بازار وجود داره که این نوع لوله ها به دو دسته‌ی شیار دار و بدون شیار تولید می‌شوند که از هر دوی اینها برای چاه کار برد دارد.

شیار روی لوله جداره چاه برای این منظور تعبیه شده است که آب درون زمین وارد لوله شود ولی از آنجا که شیار ها بسیار باریک هستن از ریزش دیواره چاه جلوگیری می کنند.

 

لوله جداره چاه فلزی

 

3-کاربرد لوله جداره چاه

کار برد لوله جدار چاه برایجلوگیری از ریزش دیواره های چاه به داخل چاه هست. این لوله بیشتر برای جاهایی استفاده می‌شود که چاه های عمیق حفر می شود. در زمین هایی که خاک آن نرم تر و احتمال ریزش دیواره چاه بیشتر است استفاده از جداره چاه بسیار ضروری است و به صورت کلی هرجا که جاه عمیق حفر می‌شود لازم هست که از این نوع لوله استفاده شود.

4-استفاده نکردن از لوله جداره چاه چه ضرری دارد؟

اگر از لوله های جدار چاه استفاده نکنیم همیشه پمپهای ما بر اثر ریزش چاه صدمه میبینه و بعد از هر مدت باید پمپ را تعویض و یا تعمیر کنیم و اگر از جدار چاه استفاده نکنیم بعد از مدتی مجبور خواهیم شد چاه های خود را دوباره لایه روبی و یا مجدداً حفاری کنیم.

5-بهترین نوع لوله جدار چاه

به دلیل اکسیده شدن لوله های فلزی و زمان زیاد در هنگام نصب امروزه بیشتر حفاران چاه از لوله جداره چاه پلاستیکی استفاده میکنند و در بین لوله های جداره چاه پلاستیکی میتوان لوله های pvc-uرا به عنوان بهترین نوع لوله نام برد زبرا به دلیل استحکام لوله های pvc-uو قابلی رزوه دار بودن این نوع لوله ها سرعت عمل نصب بالایی دارد که در بین همه این لوله ها لوله جدار چاه پلیمر گلپایگان علاوه بر همه این ویژگی که گفته شد ویژگی بهداشتی منحصر به فرد دارد که تولید این نوع لوله ها بدون سرب و فلزات سنگین صورت میگیرد که از نظر بهداشتی کاملا سالم بوده و هیچ گونه آلودگی به آب اضافه نمیکنه.

6-بهداشت و قابلیت استفاده مجدد از لوله جذاره چاه pvc-u

تقریبا تمام چاه های عمیق از جمله چاه آب ، چاه نفت ، و یا حتی چاه فاضلاب دارای دیواره جداره چاه می‌باشد. ولی از لوله جداره چاه pvc-u بیشتر برای چاه آب استفاده می شود زیرا هم بهداشتی تر از انواع دیگر جداره چاه هست و هم مقامت بالاتر از نوع فلزی دارد.

جالب است اگر بدانید لوله جداره چاه pvc-u را می توان از یک چاه خارج کرد و در جای دیگری مجدد استفاده کرد، جداره چاه های فلزی این امکان را ندارند زیر بعد از قرار دادن درچاه و چند مدت استفاده به دلیل وجود رطوبت زنگ می زنند و در صورتی که از چاه خارج شود آسیب می بیند و قابل استفاده مجدد نیست.

لوله های  از نوع مواد pvc-u برای لوله های انتقال آب و فاضالب ساختمان و زهکش و حتی برای محافظت از سیم برق استفاده میکنند


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=15907

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×