ممکن است برای شما این پرسش مطرح شود که فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان چگونه انجام می‌شود؟ آیا اساس خاصی خواهد داشت؟ اگر بخواهیم به‌صورت کلی به این مراحل و بخش‌ها اشاره داشته باشیم، آیا می‌توانیم چند عملیات مادر که به‌صورت ماشین‌کاری و یا ریخته‌گری روی فلزات انجام می‌شود را شرح دهیم؟ در بررسی این موضوع لازم است به چند اصل کلیدی و مهم اشاره کنیم. اول این که این فرایند بسیار طولانی است. اما اگر می‌خواهید به‌صورت اختصار و به‌عنوان 5 پله اصلی در این مورد در این مورد بدانید می‌توانید بر اساس مراحل زیر اطلاعات جامع‌تر را از منابع اصلی پیدا کنید.

مراحل و فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان

مراحل و فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان

درصورتی‌که قصد خرید شیرآلات را دارید، شاید کنجکاو باشید که بدانید این محصولات چگونه در کارخانه‌های فلز و صنعت فراوری می‌شوند و از چه شکلی به چه حالتی تبدیل می‌شوند. در ادامه این موضوع را به‌صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

ریخته‌گری

پایه و اساس اصلی انجام هرگونه تغییرات ساختاری، شیمایی و فیزیکی روی فلزات بر مبنای ریخته‌گری است. این کار حتی در خارج از حوزه فناوری کارخانه‌های شیرآلات و درون یک شرکت فولاد انجام می‌شود. لازم است که از صنعت متالوژی و علم روز برای این کار استفاده شود تا ورق و یا خود محصول کیفیت بالایی داشته باشد. در نتیجه اول مرحله فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان، ریخته‌گری است.

ریخته‌گری شیر آب

ماشین‌کاری

اولین مرحله‌ای که در دنیای فلزات به‌عنوان یک پردازش انجام می‌شود ماشین‌کاری خواهد بود. در ریخته‌گری شکل‌دادن با تراش و برش انجام می‌گردد. این مرحله هیچ تغییر شیمایی و حرارتی ندارد. در مقابل استفاده از دستگاه‌های فرز، برش و مته و انواع دریل‌ها و صفحه‌تراش اصلی‌ترین و مهم‌ترین تکنیکی است که استفاده می‌شود و البته اهمیت زیادی دارد که حتماً این مرحله از فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان بادقت بالایی پیش برود.

پرداخت‌کاری

لازم است که بعد از مرحله ماشین‌کاری روی فلزات، عملیات پرداخت‌کاری انجام گردد. در واقع پرداخت‌کاری خود دارای دو مرحله اساسی سمباده زنی و سطح حرفه‌ای‌تر یعنی پولیش است. در مرحله اول عملیات پاک‌سازی اضافات و ریزه‌ها روی فلز انجام می‌شد. نوارهای چرخان و دوار روی متریال کشیده می‌شوند تا ناهمواری‌های سطوح فلزی از بین برود. این کار آن‌قدر انجام می‌شود که سطح فلز یکدست شود. در مقابل بعدازاین مرحله، پولیش با واکس‌های خاص و ویژه انجام شده و لازم است که این واکس‌ها به مقدار مناسب روی سطح انواع شیرآلات کشیده شود.

پروسه بعدی که در دنیای فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان انجام می‌شود و البته از نظر ما یکی از کلیدی‌ترین‌ها و مهم‌ترین‌ها برای ارتقا سطح کیفی محصولات است، با نام آبکاری شناخته خواهد شد.

آبکاری فلزات

آبکاری فلزات

در آبکاری لازم است که سه مرحله پردازش و فرایند روی شیرآلات ساختمانی انجام گردد. نیکل، کروم و البته دیگر فلزات روش‌های آبکاری منحصر به خود را دارند.

آبکاری کروم

در این متریال لازم است که یک‌لایه براق ایجاد شده و قطعه تا حد 65 درصد تمیز شود. این عدد برای نقره 88 و برای نیکل 55 درصد است.

آبکاری نیکل

در مقابل روند کار برای نیکل کمی متفاوت‌تر است. روی نیکل رنگ سفید شبیه به نقره‌ای داریم که مایل به زرد بوده و باید آن را در وان الکترولیت نگه داشت تا لایه‌ای از ساختار نیکل که ضخامت آن حداقل 10 میکرون است ایجاد گردد. درصورتی‌که این کار انجام نگردد متریال کیفیت کمی خواهد داشت. ضخامت لایه هم نباید کم‌تر باشد.

مونتاژ – مرحله آخر فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان

مرحله آخری که در دنیای تولید و فرایند ساخت شیرآلات گلپایگان انجام می‌شود مونتاژ خواهد بود. بعدازاین که تمامی قطعات در کارخانه کنترل شد لازم است که کارتریج‌ها روی شیر نصب شده و بعد از آن، فشار تحت اتمسفر با استانداردهای جهانی و ایران انجام شود. در این مرحله شیرآلات خشک و تمیز شده و سپس به‌صورت بسته‌بندی راهی انبار می‌شوند.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=17329

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×