سه راه فاضلاب چیست؟

یکی از اتصالات فاضلابی که به ما امکان ایجاد یک انشعاب از مسیر اصلی فاضلاب را میدهد. سه راه یکی از پر مصرف ترین اتصالات است و در کاهش مصرف لوله و هزینه لوله کشی بسیار کمک میکند.

سه راه چه کاربردی دارد؟

همانطور که مطب معرفی زانو گفتیم کار زانو انحراف یک مسیر لوله کشی است. ولی اگر بخواهیم در عین حفظ مسیر لوله ، یک مسیر انحرافی به سیستم فاضلابمان اضافه کنیم تنها راه ما استفاده از سه راه با زاویه مناسب است.

مسیر جدیدی که توسط سه راه ایجاد میشود میتواند در زوایا و قطرهای مختلفی باشد.

چه نوع سه راه فاضلاب های وجود دارد؟

انواع سه راه در زاویه و قطر های مختلفی وجود دارد. از نظر قطر مانند سایر اتصالات از قطرهای 20 میلی متری شروع میشود و تا سه راه های 630 میلی متری در بازار موجود است.

از نظر زاویه نیز سه راه در  زوایای 45 درجه و 87.5 درجه میباشند.

سه راه های فاضلابی ویژه ای نیز در بازار موجود است که از جمله آن میتوان به سه راه خم و سه راه انشعاب دار اشاره کرد. سه راه خم در واقع یک سه راه 87.5 درجه است که زاویه آن با یک انجنای ملایم ایجاد شده است. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم سه راه خم ترکیب یک لوله و دو زانوی 45 درجه میباشد که در تصویر زیر متوانید تفاوت سه راه خم 87.5 و سه راه معمولی 87.5 درجه را مشاهده کنید.

سه راه خم 87.5 درجه
سه راه خم 87.5 درجه
سه راه 87.5 درجه
سه راه 87.5 درجه

 

 

 

 

 

سه راه تبدیل چیست ؟

یکی از موارد مهم فاضلاب تبدیل مسیر با قطر کوچک به بزرگ است. فرض کنید یک مسیر 110 میلیمتری فاضلاب داریم و قصد داریم یک انشعاب 63 میلیمتری به آن اضافه کنیم. میتوانیم از سه راه  و تبدیل 110*63 استفاده کنیم. ولی یک راه ساده تر و کم هزینه تر استفاده از سه راه تبدیل است. سه راه تبدیل همانطور که متوجه شدید ترکیب سه راه و تبدیل است.

تصویر بالا یک سه راه تبدیل سه سر کوپله می باشد.

 

سه راه دریچه بازدید چیست؟

سه راه دریچه بازدید سه راهی است که کاربردی کمی متفاوت از سه راه معمولی دارد. این سه راه برای گرفتن انشعاب یا انحراف مسیر نیست. بلکه میتوان آن را یک بوشن تصور کرد که یک دریچه بازدید مسیر دارد .

سه راه بازدید یک دریچه روی قسمت زاویه دار اتصال دارد و کاربرد آن برای مواقعی است که در مسیر فاضلاب گرفتگی ایجاد شود و یا این که اشای مهم و قیمتی در مسیر فاضلاب بیفتد و بخواهیم آن را خارج کنیم.

 

سه راه دریچه بازدید
سه راه دریچه بازدید

 

تصاویر مربوط به محصولات پلیمر گلپایگان میباشد


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16028

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×