در پروسه نظافت و جلبک زدایی از استخر معمولاً دغدغه مهمی برای وجود دارد و آن هم این است که حداقل با یک‌بار تمیزکردن این مشکل به‌طورکلی حل گردد. اما برای دسترسی به این مهم نخست باید بررسی بفرمایید چه عواملی می‌تواند سبب بروز این مشکل شود. نظافت استخر اولین اصل است. قطعاً اگر دیواره‌ها و کف استخر به‌خوبی تمیز نشوند. پس از مدتی مسئله جلبک زدن استخر خود را نمایان می‌کند. برای این کار در اولین مرحله جلبک زدایی از استخر لازم است که دیوار و کف استخر و بخش‌های نزدیک به سطح آب را به‌خوبی برس بکشید. می‌توانید از برس‌های سیمی هم برای دیواره‌های سیمانی استفاده کنید. همین‌طور لازم است که علاوه بر این نقاط، پشت و جلوی نردبان، خود نردبان، گوشه کناره‌ها، اطراف دریچه تخلیه و نقاط غیرقابل‌دسترس را به‌خوبی نظافت کنید.

کنترل میزان pH برای جلبک زدایی از استخر

کنترل میزان pH برای جلبک زدایی از استخر

معمولاً برای نظافت آب استخر از کلر استفاده می‌شود. در این وضعیت اگر میزان pH آب استخر شما بالا باشد. میزان اثرپذیری آن کاهش‌یافته و در نتیجه شما باید حتماً این مسئله را آزمایش کنید. کیت‌هایی تحت عنوان کنترلر  pH یا pH Tester در بازار موجود است. با استفاده از آن می‌توانید در عرض چند دقیقه این کار را انجام دهید. معمولاً نباید میزان این عدد از 6 یا 7 بالاتر باشد. درصورتی‌که چنین بود، پروسه اصلی جلبک زدایی از استخر آغاز می‌شود. می‌توانید از سدیم بی سولفات برای رفع مشکل استفاده کنید. علاوه توجه داشته باشید در نهایت باید عدد pH روی 6 تا 7 قرار بگیرد. پس از این که این کار را انجام دادید، بسته به شرایط دمایی حداقل 2 ساعت صبر کنید و سپس مجدداً pH آب استخر را اندازه‌گیری کنید.

میزان استفاده از سدیم بی سولفات بستگی به حجم آب و وسعت استخر شما خواهد داشت و انتظار نداشته باشید که ما عدد مشخصی در این باره به شما توصیه کنیم. می‌توانید در چنین مواردی از افراد باتجربه کمک بگیرید.

انتخاب کلر برای جلبک زدایی از استخر

انتخاب کلر برای جلبک زدایی از استخر

کلر عملکرد ضدعفونی فوق‌العاده‌ای در آب دارد. حتی سازمان‌های آب و فاضلاب نیز از آن استفاده می‌کنند. برای جلبک زدایی از استخر، می‌توانید از کلر مایع با فرمول هیپوکلریت سدیم استفاده کنید. البته توجه فرمایید که اگر سختی آب استخر شما خیلی بالا است این ماده به کارتان نمی‌آید. همین‌طور کلرهای پودری حاوی مواد تثبیت‌کننده یا قرصی نیز برای این شرایط مناسب نیستند. اگر قبلاً استخر شما جلبک می‌زد و حالا درگیر این مشکل شده‌اید باید دوبرابر میزان قبلی کلر مصرف شود. معمولاً در دفترچه راهنمای این کلرها میزان استفاده بر حسب حجم آب در یک محفظه درج شده است.

نظافت جلبک کف استخر با جارو

پس از این که عملیات کلرزنی و از جلبک زدایی از استخر با موفقیت انجام شد. لازم است که درصد pH را دوباره اندازه‌گیری کنید. اگر به درصد و میزان مطلوب رسیده بود. حالا وقت این فرارسیده است که از جاروهای نظافت استخر استفاده کنید. مدل‌های اتوماتیک و جاروهای رباتیک معمولانمی توانند این پروسه را به‌خوبی انجام دهند.

اگر تنها یک قسمت از استخر شما به‌صورت مداوم جلبک می‌زند. موضوع وجود آب مرده در استخر شماست. این یعنی قسمتی از آب راکد است و به دلیل عدم تحرک این مشکل رخ می‌دهد. در مواجهه با این مشکل شما باید واترجت‌هایی را در بخش‌های مختلف استخر خود نصب کنید. زاویه پرتاب این جت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بخش‌های راکد را تحت پوشش قرار دهند.

جلبک زدایی از استخر

نکات مهم حین ازبین‌بردن جلبک‌های استخر

گرما و حرارت معمولاً اصلی‌ترین عواملی هستند که سبب رشد جلبک‌ها در آب استخر می‌شوند. در صورت که از مواد شیمایی در آب استفاده می‌کنید این کار را به‌صورت چندمرحله‌ای انجام دهید. مثلاً نصف مواد را اول و نصف دیگر را دو تا سه ساعت بعد به آب استفاده کنید. استخر تا زمانی که جلبک‌ها از بین نرفته‌اند برای استفاده مناسب نخواهد بود. در این صورت سبب بروز آسیب‌های مختلف برای شما خواهد شد.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16906

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×