یکی از آزار دهنده ترین اتفاقات در یک خانه می تواند کم فشار بودن آب باشد. اما چه راهکارهایی برای افزایش فشار آب وجود دارد ؟

با گوین پلیمر همراه باشید تا راه‌های افزایش فشار آب را بررسی کنیم

علت های کاهش فشار آب

به دلیل کم بودن منابع آبی گاهی سازمان آب و فاضلاب ناچار می شود برای صرف جویی در آب فشار آب را کم کند و یا این که آب را به صورت جیره بندی به مناطق مختلف بدهد.

این دو عامل می تواند از اصلی ترین دلیل کاهش فشار آب باشد ولی عوامل دیگری نیز وجود دارد.

ممکن است به دلیل این که منزل شما در طبقه پنجم یا ششم یک ساختمان باشد با کاهش فشار آب رو به رو باشید.

گاهی نیز ممکن است کمبودن فشار آب به دلیل رسوب گرفتگی لوله یا ضعیف شدن پمپ آب باشد.

 

افزایش فشار آب

کاهش فشار آب باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

کمبودن فشار آب باعث اتلاف وقت می شود. کارهایی مثل ظرف شستن و حمام کردن با آب کم فشار می تواند برای خیلی ها آزار دهنده باشد.

ممکن است چندین دقیقه معطل شوید تا  ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی به اندازه کافی آب بگیرد و شروع به کار کند.

و ده ها ممشکل و مسئله دیگر که حتما همه ی ما در مقاطعه ای از زندگی با آن رو به رو شده ایم.

 

چطور فشار آب را افزایش دهیم؟

برای افزایش فشار آب ابتدا باید به علت کاهش فشار آب توجه کنیم. مثلا اگر فقط یک شیر آّب در منزل شما فشار کمی دارد و مابقی شیرها آب با فشار کافی خارج می شود احتمال این می رود که سر خروجی شیر یا جایی در مسیر رسوب ایجاد شده باشد.

رفع این مشکل می توانید ابتدا سر علم شیر را باز کنید و چک کنید و ببینید که رسوب در آن مشاهده می کنید یا خیر. در صورتی که رسوب مشاهده کردید آن را تمیز کنید و مجدد فشار آب را چک کنید.

اگر مشکل فشار ناشی از ضعیف شدن پمپ آب باشد باید پمپ را تعمیر کنید. و یا اینکه تعویض کنید.

 

سردوش پر فشار

 

گاهی استفاده از شیر های یک طرفه قبل از کنتور آب می تواند باعث کاهش فشار آب شود. و همچین شیرهای یک طرفه خودشان محلی هستند که رسوب جمع می شود پس لازم است شیر یک طرفه قبل از کنتور آب چک شود.

اگر فشار آب از طرف سازمان آب و فاضلاب منطقه شما کم شده باشد راه‌کار استفاده از منبع ذخیره ی آب است. منبع ذخیره آب اگر روی زمین نصب شود نیاز دارد که بعد از منبع پمپ آب نصب شود تا آب وارد ساختمان شود.

اگر منبع آب بر روی پشت بام باشد باز هم ممکن است مشکل فشار آب دیده شود. زمانی ساختمان چند طبقه نباشد و یا در ساختمان چند طبقه در طبقه آخر ساختمان معمولا منابع آب فشار خوبی را ایجاد نمی کنند.

برای افزایش فشار آب کار کم هزینه این است که از پمپ آب استفاده کنیم ولی باید حواسمان باشد که استفاده از پمپ آب باعث مصرف بیشتر آب می شود.

 

چطور بدون مصرف بیشتر آب فشار آب را افزایش دهیم؟

باید بدانیم که فشار آب با وزن آب دو چیز متفاوت هستند. حتما شما هم هنگام آب یاری درخت با شلنگ دست خودتان را برروی خروجی شلنگ گذاشته اید و متوجه افزایش فشار آب شده اید.

اگر فشار آب به صورت نسبی خوب باشد برای افزایش فشار آب می توانید از سرشیر ها و سر دوش هایی استفاده کنید که با کم کردن محیط خروجی آب باعث افزایش فشار در آب شوند.

 

مینی پمپ

 

افزایش فشار آب آبگرمکن

آب گرمکن خودش یک منبع آب است که در ارتفاع پایین نسبت به شیر ها نصب می شود و معمولات اگر آب با فشار کم وارد آبگرمکن شود با فشار کم نیز از آن خارج می شود. برای  افزایش فشار آب در آبگرمکن ها می توانید از از منی پمپ استفاده کنید . منی پمپ ، پمپ های کوچکی هستند که می توان قبل از آبگرمکن نصب شود و باعث افزایش فشار آب شود.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16637

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×