زمانی که از کودکان در سنین پایین پرسیده می شود که دوست داری در آینده چه شغلی را انتخاب کنی ؟ معمولا چند پاسخ ثابت دارند. دکتر ، مهندس ، خلبان ، پلیس و…

اما بسیاری از همین کودکان وقتی بزرگ می‌شود به سراغ شغل های فنی مثل لوله کشی و برق کشی و… می روند.

اما چرا کمتر کودکی از همان دوران تصمیم نمی‌گیرد که لوله کش یا برق کش شود؟ پاسخ می تواند بسیار متفاوت باشد اما شاید یکی از دلایل این باشد که افراد تصور می کنند کارهای خدماتی درآمد کمی دارد!

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چطور یک فرد که خدمات لوله کشی انجام می‌دهد می تواند درآمدی هم تراز با شغل های دیگر داشته باشد. با گوین پلیمر همراه باشید.

 

ابزار-حرفه-ای-در-لوله-کشی-

هوش و استعداد فنی

اگر اکنون مشغول کسب درآمد در شغل لوله کشی هستید در ظاهر دیگران شما درآمد خوبی دارید اما ممکن است خودتان از میزان درآمدتان راضی نباشید. لوله کشی نیز مانند بسیاری از شغل های خدماتی می تواند درآمد بسیار زیادی داشته باشد.

اما لازمه ی داشتن درآمد بالا از شغل لوله کشی دانستن اصولی است که بسیار از لوله کش های با تجربه هم از آن آگاهی ندارند.

اولین چیزی که در زمینه شغل لوله کشی باید بدانید این است که خودتان را بشناسید . آیا شما استعداد فنی دارید ؟ آیا هنگام انجام کار می توانید خلاقیت خرج دهید و سرعت کار خودتان را افزایش دهید؟

اگر شما استعداد و هوش فنی ندارید بهتر است شغلی مناسب با استعداد خودتان انتخاب کنید. ممکن است شما استعداد کار های هنری داشته باشید یا این که استعداد نویسندگی.

در هر صورت خداوند همه انسان ها را یکسان خلق نکرده است و هر شخص استعداد خاص خودش را داد.

علاقه به کار

یکی از مواردی که نشان می دهد که شما استعداد فنی دارید علاقه به انجام کار و کمتر خسته شدن در کار است. اگر شما به سرعت از کار فنی مثل لوله کشی خسته نمی شوید و هر بار که کار یا چالش لوله کشی دارید آن را با لذت انجام می دهید شاید این نشان دهنده استعداد شما در کار فنی علی الخصوص لوله کشی باشد.

گاهی ممکن است شما به کار لوله کشی علاقه داشته باشید ولی به دلیل کم بودن درآمدتان در این شغل از کار زده شده باشید. در این مورد در ادامه پیشنهادات خوبی به شما خواهیم داد.

شاگردی و کسب تجربه از دیگران

کار را از شاگردی شروع کنید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در رشته لوله کشی انجام می دهند این است که تصور می کنند لوله کشی کار بسیار راحتی است و نیاز به یادگیری زیادی ندارد.

لوله کشی شغل بسیار سختی نیست اما چالش ها و فوت و فن های مخصوص خودش را دارد که اگر بلد نباشید کار شما پر از اشتباه های کوچک اما مخرب خواهد بود.

اگر شما شاگرد شخصی با تجربه باشید مواردی که شخص بعد از ده ها سال تجربه به دست آورده است در یک سال کسب خواهید کرد.

 

دریل

ابزارهای حرفه ای

اگر میخواهید در شغل لوله کشی درآمد زیادی داشته باشید باید سرعت انجام کارهایتان را افزایش دهید. با افزایش سرعت کار می توانید پروژه های بیشتری در ماه داشته باشید و در نتیجه سود بیشتری خواهید داشت.

اما برای افزایش سرعت کار شما نیاز به ابزار های حرفه ای و مناسب دارید. مثلا تصور کنید فرایند نصب بست دو پا با میخ پیچ و رول‌پلاک چقدر زمان بر است ؟

حال اگر شخصی با تفنگ میخکوب شروع به نصب بست دوپا کند چقدر این کار انجام می شود؟

شاید یک ابزار باعث شود که کارها دو یا سه برابر سریع تر انجام شود. پس برای تهیه ابزارهای مناسب برنامه ماهانه داشته باشید و هر ماه بخشی از درامدتان را به خرید ابزارهای جدید که سرعت کارتان را بالاتر می برد اختصاص دهید.

خلاقیت

روش کار شما مناسب ترین روش در دنیا نیست! همیشه بیاد داشته باشید که خلاقیت می تواند کارهای فعلی را بسیار بهتر کند. روش های جدید در انجام کار امتحان کنید و از خلاق بودن نترسید.

شاید بعضی اوقات خلاقیت درد سر درست کند اما بیشتر وقت ها خلاقیت راهکار هایی به ما نشان می دهد که باعث پیشرفت ما می شود.

 

مطالعه و بررسی روش های نوین

یک لوله کش که میخواهد درآمد بالا را تجربه کند مدام در حال یادگیری موارد و مطالب جدید است. مثلا فکر کنید اگر هنوز لوله فاضلاب چدنی بود چه می شد؟ چقدر زمان صرف می شد تا یک پروژه لوله کشی انجام شود؟

قطعا با مطالعه و بررسی روش های نوین در سطح دنیا ایده های بسیار خوبی به دست خواهید آورد. این ایده ها را می توانید در اینستاگرام و پیج های لوله کشی جهانی پیدا کنید.

لوله-کش-حرفه-ای-با-ظاهر-اراسته

ظاهر مناسب

همیشه ظاهر مناسبی داشته باشد. مردم شما را بیشتر از روی ظاهرتان قضاوت می کنند. بهتر است لباس کار تمیز و شیک و اندازه داشته باشید. تا هنگام کار احترام بیشتری داشته باشید.

در این باره می توانید در مقاله زیر موارد بیشتری را مطالعه کنید

 

ارتباط با مشتری و متقاعد سازی مشتری

شاید افرادی که استعداد فنی خوبی دارند لزوما درآمد خوبی نداشته باشند. علت این امر آن است که آن ها ممکن  است در برقراری ارتباط با مشتری ، متقاعد سازی مشتری و مهارت فروشندگی ضعیف باشند.

 

ارتباط با مشتری

 

 

خبر خوب این است که تمام این مطالب قابل یادگیری است و می توانید در اینترنت جست و جو کنید و با کمی تمرین وضعیت  ارتباطی خودتان را بهبود ببخشید.

برای مثال اگر یک لوله کش جوان قیمت کار خودش را بسیار پایین تر از افراد دیگر تعیین کند معمولا این کار باعث می شود مشتری مشکوک شود و احساس کند حتما چون تجربه کافی ندارد قیمتش را پایین تر تعیین کرده است . پس در نتیجه خدماتش را به شماا واگذار نمی کند.

 

نوشتن قرارداد مالی صحیح

گاهی لوله کشان تازه کار و یا حتی با تجربه به دلیل نوشتن قرارداد مالی اشتباه ماه ها درگیر یک پروژه می شوند و نمی توانند پروژه های زیادی در ماه انجام دهند.

بنابر این شاید یکی از مواردی که تاثیر مستقیم بر روری درآمد شما دارد یادگیری مهارت قرار داد نویسی باشد.

 

هوش مالی

یک مطلب خیلی مهم هوش مالی است. اگر شما درآمد زیادی هم داشته باشید ولی هوش مالی نداشته باشید ممکن است همین درآمد زیاد را اول ماه خرج کنید و در آخر ما هیچ پولی نداشته باشید.

هوش مالی مهارت عمومی است که هر شخصی از هر شغلی باید این مهارت را داشته باشد تا با درآمد خودش سرمایه گذاری کند و برای خودش ردیف درآمدی درست کند.

البته ما به شما پیشنهاد می کنیم برای یادگیری هوش مالی از تجربه دیگران و جست و جو در گوگل استفاده کنید و فورا به سراغ خرید آموزش هوش مالی نروید زیرا در زمینه آموزش هوش مالی بسیاری افراد هستند که اطلاعات بسیار سطحی با قیمت های گزاف می ‌فروشند که ما به هیچ عنوان خرید اینگونه آموزش ها را توصیه نمی کنیم.

 

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16566

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×