رابط دریچه بازدید فاضلاب چیست؟

رابط دریچه بازدید فاضلاب یکی دیگر از انواع اتصالات فاضلابی است. این اتصال در گذشته مورد استفاده قرار نمی‌گرفت ولی در سیستم فاضلاب کشی جدید به یک اتصال جدا نشدنی از سیستم فاضلاب تبدیل شده است.

رابط دریچه بازدید

اهمیت این اتصال آن قدر مهم هست که بسیاری از تولید کنندگان لوله و اتصالات فاضلابی مثل پلیمرگلپایگان، دریچه بازدید را با اتصالاتی مثل سه راه و سیفون ادغام کرده‌اند و اتصالات جدیدی مثل سه راه دریچه بازید و سیفون دریچه‌بازدید دار تولید شده است.

 

سه راه دریجه بازدیدسه راه دریچه بازدید پلیمرگلپایگان 

سیفون دریچه بازدید

یک نمونه از سیفون دریچه بازدید دار

 

اما اگر به هر دلیلی امکان استفاده از اتصالات دریچه بازدید دار برای ما میسر نباشد و یا این که بخواهیم در جایی که لوله کشی انجام شده است دریچه بازدید را به فاضلاب اضافه کنیم از اتصال رابط دریچه بازید فاضلاب استفاده میکنیم.

 

کاربرد رابط درچه بازدید چست؟

دریچه بازدید همانگونه که از نامش مشخص است برای بازید و بررسی مشکلات احتمالی در فاضلاب استفاده میشود. بیشتر زمانی به استفاده از دریچه بازدید نیاز پیدا میکنم که مشکلاتی مثل گرفتگی لوله فاضلاب ، پر شدن چاه فاضلاب و ورود اشیای قیمتی به سیستم فاضلاب پیش بیایید.

اگر قصد داشته باشیم برای رفع گرفتگی لوله فنر بزنیم، فنز زدن از دریچه بازید بسیار راحت تر و موثرتر است. اگر از چاه فاضلاب بجای سیستم فاضلاب شهری استفاده میکنید حتما بعد از چند سال مشکل پر شدن چاه فاضلاب رخ خواهد داد. دریچه بازید جایی است که لوله، خودر تخلیه چاه از آن وارد میشود و بدون مشکلات زیاد عملیات تخلیه چاه انجام میشود.

بارها به این نکته به بهانه‌های مختلفی اشاره کرده ایم که اگر اشای قیمتی شما مثل جواهرات وارد سیستم فاضلاب شود، دریچه بازدیدها هستند که باعث خروج راحت تر آن ها می‌شوند.

درچه بازدید کجا نصب می‌شود؟

دریچه بازدید ها در جاهای مختلفی از سیستم فاضلاب نصب می‌شود که بیشتر در انتهای مسیر فاضلاب و قبل از تغییر مسیر لوله فاضلاب و همچنین قبل از سیفون‌ها می‌توانیم دریچه بازیدهای مورد نظر خودمان را نصب کنیم.

اگر بخواهیم از رابط دریچه بازدید استفاده کنیم باید یک اتصال سه راه 45 یا 87.5 درجه نیز داشته باشیم که رابط را به سه راه متصل کنیم و سپس سه راه را در سیستم فاضلاب و محل مورد نظرمان نصب کنیم.

آیا درچه بازدید باعث نشت فاضلاب نمی‌شود؟

ممکن است نگرانی از نشتی فاضلاب در قسمت دریچه بازید برای شما پیش بیاید. در جواب باید توجه شما را به دو نکته جلب میکنیم. اول این که اگر از اورینگ های استاندارد استفاده شده باشد حتی هنگام تست لوله فاضلاب با فشارهای خیلی زیاد شاهد نشتی نخواهید بود و نکته دوم این است که فاضلاب به صورت معمولی فشار بسیار ناچیزی به لوله و اتصالات وراد میکند و عملا نشتی رخ نخواهد داد.

فقط نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که درب دریچه بازید را باید دقیق و محکم بسته باشید تا اورینگ فضای نشتی احتمالی را پوشش دهد.

معایب عدم استفاده از دریچه بازدید؟

اگر از درچه بازدید در سیستم فاضلاب استفاده نشود سیستم فاضلاب مختل نخواهد شد ولی در صورتی که به مشکلات تعمیراتی برخورد کنیم هزینه های بسیار را به بار می‌آید.

از هزینه مالی گرفته تا هزینه زمانی. پس برای پیشگیری از این مسائل حتما با هزینه اندک از انواع دریچه بازید ها استفاده کنید.

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16021

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×