دستگاه کلرزن استخر چیست ؟

برای ضدعفونی کردن آب استخر از ماده ی شیمیایی به نام کلر استفاه می کنیم. دستگاه کلرزن وسیله ای است که با استفاده از آن آب استخر را به صورت خودکار کلرزی می کنیم.

دستگاه های کلرزن درواقع جایگزین روش کلرزنی دستی شده است. در روش کلرزنی به صورت دستی احتمال خطر برای سلامتی انسان بیشتر است.

چند روش برای کلرزنی استخر وجود دارد ؟

روش کلرزدن دستی

همانطور که اشاره شد اولین روش کلرزنی روش دستی است. در این روش شخص مسئول برای ضد عفونی کردن استخر مستقیما کلر را بعد از حل در مقداری آب به آب استخر وارد میکند. این روش ممکن است خطراتی در پی داشته باشد.

کلرزن شناور

کلرزن شناور درواقع یک مخزن کوچک است که پودر یا قرص کلر در آن قرار می گیرد و روی سطح استخر شناور می شودو

با حرکت به اطراف باعث پخش کلر در آب استخر می شود. این دستگاه بسیار ساده است ولی در عین حال اطمینان لازم برای ضد عفونی کل استخر حاصل نمی شود.

کلرزن شناور

کلرزن خطی

این نوع کلرزن در مسیر لوله آب ورودی استخر نصب می شود و درون آن قرص کلر قرار می گیرد. بعد از رد شدن آب از دستگاه کلرزن خطی مقداری کلر حل میشود و همراه با آب ورودی وارد استخر می شود.

کلرزن نمکی

این دستگاه درواقع دستگاه تولید کننده کلر است. با استفاده از نمک درون آب استخر و انجام یکسری فعالیت های شیمیایی باعث تولید کلر میشود.

این دستگاه با استفاده از برق ولتاژ پایین فعالیت تبدیل نمک به کلر را انجام می دهد.

چرا به آب استخر کلر میزنیم ؟ در واقع کلر چکاری انجام می دهد؟

آب استخر بنا به دلایل زیادی ممکن است آلوده باشد. ممکن است قبل از این که آب وارد استخر شود آلودگی های جامد یا مایع درون آن باشد و برای تصفیه آب از دستگاه فیلتراسیون استفاده می شود.

اما برای ضد عفونی کردن آب از میکروب ها و باکتری های ریزی که از سیستم فیلترینگ استخر عبور می کند باید از مواد شیمیایی مانند کلر استفاده کنیم.

مزایای استفاده از دستگاه کلرزن

مهمترین مزیت استفاده از دستگاه کلرزن خودکار سازی فرایند ضدعفونی آب استخر است.

یکی دیگر از مزیای استفاده از دستگاه کلرزن استخر کاهش خطرات احتمالی از استشمام گاز کلر می باشد.

معایب استفاده از دستگاه کلرزن

هزینه ی بالای دستگاه کلرزن نسبت به کلرزن دستی میتوانیم عیب دستگاه کلرزن بدانیم ولی از آنجایی که سلامتی و آسایس دو پارامتر مهم زندگی هر انسانی است می توانیم از این عیب صرف نظر کرده و هزینه آن را نسبت به فایده هایی که دارد به صرفه تلقی کنیم.

نکات مهم هنگام کلرزدن به آب

در میزان و طریقه استفاده از کلر باید بسیار دقت کنید. اگر کلر موجود در آب بیش از حد باشد ممکن است برای افرادی که در استخر شنا می کنند خطراتی را به همراه داشته باشد.

اگر تجربه کافی درمورد کلرزنی استخر ندارید حتما از یک متخصص در این امر راهنمایی بگیرید.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16735

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×