لوله‌های پی‌وی‌سی یو از جمله اصلی‌ترین و محبوب‌ترین متریال‌های مورداستفاده در انتقال جریان آب و فاضلاب هستند که در بازار ایران به‌وفور و توسط برندهای مختلفی عرضه می‌شوند. این محصولات انواع مختلفی دارند و در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون عرضه می‌شوند. البته در خصوص تفاوت در کیفیت و قیمت لوله‌های فاضلابی pvc-u صحبت خواهیم کرد. چون این محصول توسط برندهای زیادی تولید می‌شود و به طبع همه این برندها کیفیت لازم را برای ساخت این متریال در اختیار مشتری قرار نمی‌دهند. معمولاً انتظار می‌رود که لوله‌های پی‌وی‌سی یو، وزن کمی داشته باشد، عدم ایجاد رسوب و جلبک در آن‌ها یک شرط کلیدی و اساسی است.

ضمن این که باید بتوان آن‌ها را به‌راحتی نصب‌کرده و در سایزهای مختلف در بازار عرضه شوند. راه دیگر برای کنترل کیفیت، مقایسه بر حسب برند است. اما در ادامه در مورد تفاوت‌های کیفیتی این لوله‌ها بیشتر صحبت می‌شود.

تفاوت جنس و متریال

 تفاوت جنس و متریال لوله های فاضلاب

انتظار می‌رود که لوله‌های پی‌وی‌سی یو، جنسی خشک نداشته و همین‌طور بتوان به‌راحتی از آن‌ها در مسیرهایی که احتمال تغییر دما وجود دارد استفاده کرد. محصولاتی که در بازار ایران عرضه می‌شوند یا تحت نام شرکت‌های معتبر هستند و یا بر اساس کیفیت و متریال ساخت پایین‌تر از یک برند ناشناخته بوده و به طبع محصولات ناشناخته هم کیفیت خوبی ندارند و هم در همان مراحل نصب شما را با این موضوع مواجه می‌کنند.

یکی از تست‌هایی که می‌توانید برای بررسی تفاوت در کیفیت لوله‌های فاضلابی pvc-u انجام دهید این است که لوله را برش دهید. درصورتی‌که کیفیت مطلوبی داشته باشد، به‌هیچ‌عنوان دچار ترک و شکنندگی نمی‌شود. البته با استفاده از روش‌های حرارت‌دهی و انداختن لوله از فاصله معین نیز می‌توان تا حدی کیفیت آن را بررسی نمود.

دلیل تفاوت قیمت لوله‌های پی‌وی‌سی

از لوله‌های پلیکا یا پی‌وی‌سی یو در ساخت کانال‌های عبور هوا در داخل سرویس بهداشتی و حمام، اتصالات فاضلاب خانگی و ساختمانی به شهری، جمع‌آوری آب باران در پشت‌بام‌ها و ناودانی‌ها بخصوص در مناطق مرطوب و عبور و جریان دهی سیم‌های برق و کابل‌ها استفاده می‌شود.

تفاوت قیمت این محصولات در درجه اول بر اساس برند تولیدکننده خواهد بود. شرکت‌هایی مانند پلیمر گلپایگان، آذر لوله، وینو و پلیکا در این عرصه فعالیت می‌کنند. البته شرکت‌های خارجی در زمینه صادر این محصول کم‌رنگ‌تر هستند. چون به‌اندازه کافی شرکت پرفروش و محبوب در بازار ایران حضور دارد. در مقابل تفاوت قیمت دیگری که موجب می‌شود یک دسته‌بندی جدا برای این محصول ایجاد گردد، مربوط به کیفیت و نوع ساخت خواهد بود. این مدل‌ها در سری‌های فشارقوی، نیمه قوی و معمولی عرضه می‌شوند که مدل معمولی برای فشار پایین یا همان هواکش انتخاب خوبی خواهد بود.

قطر و اندازه لوله‌های پلیکا نیز در مدل‌های 20 تا 400 میلیمتر بوده و حتی می‌توان آن را به‌صورت سفارشی و در طول‌های متفاوت در بازار ایران تهیه نمود. مسئله کلیدی و مهم در مورد این لوله‌ها این است که در اثر قرارگیری در شرایط مرطوب، برخورد با آب، گردوغبار و بتوانند استحکام خود را حفظ کنند و تا جایی که ممکن است نیمه‌عمر و دوام آن‌ها بالا باشد.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=17255

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×