انواع لوله های فاضلابی به‌طورکلی بر اساس متریال ساخت و نوع فراوری و آلیاژ دسته‌بندی می‌شوند و تفاوت آن‌ها قطعاً در مقاومت در مقابل خوردگی، حوزه استفاده و قیمت خواهد بود. در مورد خرید این لوله‌ها مقاومت در مقابل خوردگی، فرسودگی، پوسیدگی، برودت و حرارت اهمیت زیادی دارد. بهره‌گیری از استانداردهای بهداشت و صنعت هم به‌طورقطع مهم است.

درصورتی‌که قصد خرید انواع لوله های فاضلابی را دارید باید بدانید که یک سری خصیصه‌ها در مورد انتخاب این دسته‌بندی از محصولات مهم است. ما هم قصد داریم در گوین پلیمر، در ادامه این موارد را بررسی و در مورد آن‌ها بیشتر صحبت کنیم.

انواع لوله های فاضلابی بر اساس جنس

انواع لوله های فاضلابی بر اساس جنس

همان‌طور که پیش‌ازاین هم اشاره کردیم، لوله های فاضلابی باید مقاومت و کیفیت خوبی داشته و البته که قیمت آن‌ها نیز در مورد خرید و انتخاب این محصولات، یک خصیصه مهم تصمیم‌گیری است. درصورتی‌که قصد خرید اتصالات و لوله های فاضلابی را دارید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیزی با انواع این محصولات بر حسب  متریال ساخت و نوع فراوری آشنا شوید. در این صورت هم خرید برای شما آسان‌تر خواهد شد و هم می‌توانید بهتر در مورد انواع لوله های فاضلابی تصمیم بگیرید.

لوله های فاضلاب گالوانیزه

متریال گالوانیزه در طول 6 متر و قطرهای یک  تا هشت اینچ تولید می‌شود. اساس عرضه آن به بازار هم انتخاب بین دو گستره فولاد و آهن خواهد بود. مزیت مهم گالوانیزه مقاومت در مقابل زنگ‌زدگی است. در مسیرهای تهویه بهترین انتخاب هستند. اما در برخی موارد به جهت انتقال آب و فاضلاب و مسیرهای آبرسانی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. رنگ آن‌ها خاکستری و تیره بوده و عموماً به نام لوله فاضلاب آهنی سفید هم عرضه می‌شوند.

لوله فاضلاب بتنی و سفالی

انواع لوله های فاضلابی سفالی و بتنی یکی دیگر از دسته‌بندی‌های موجود در بازار هستند که مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارند و از نظر سازگاری حداکثری با شرایط زیست‌محیطی هم انتخاب خوبی هستند. این لوله‌ها البته وزن زیادی دارند و به طبع نصب آن‌ها هم سخت خواهد بود. ممکن است قیمت آن‌ها نیز بسته به کیفیت نسبت به انواع مدل‌های دیگر بالاتر باشد.

لوله فاضلاب پوش فیت

لوله پوش فیت از پلی‌پروپیلن ساخته شده است، نصب و اجرای آن آسان، آتش را منتشر نکرده و می‌توان آن را به‌راحتی با واشرهای مخصوص به هم متصل کرد. مزیت مهم آن مقاومت در مقابل پوسیدگی و خوردگی و وزن مناسب است. ضمن این که کیفیت ساخت آن‌ها نیز اساساً بالا است.

لوله فاضلاب چدنی و مسی

محصولات مسی و چدنی هم از جمله قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین‌ها در بازار هستند که البته نسبت به مدل‌های فلزی به‌مراتب مقاومت بهتری در مقابل پوسیدگی دارند، استحکام آن‌ها بالا است و ارزان‌ترین انتخاب برای شما خواهند بود. از طرفی لوله های چدنی در دسته‌بندی اولین‌ها در لوله‌کشی قرار می‌گیرند که هنوز هم استفاده از آن‌ها در دنیا رواج دارد. اما به طبع مقاومت خوبی در مقابل زنگ‌زدگی و شرایط آب‌وهوای سرد ندارند.

لوله های فاضلاب پلی‌اتیلن (PE)

انواع لوله های فاضلابی پلی‌اتیلن برای انتقال سیستم فاضلاب شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند. مقاومت فوق‌العاده بالایی دارند و بسیار هم سبک هستند. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت حرارتی به هم متصل کنید و این باعث می‌شود که نشتی در آن‌ها تا حد زیادی قابل‌کنترل باشد.

لوله های فاضلاب پلیکا (PVC)

لوله پلیکا هم یکی از پرفروش‌ترین، معمول‌ترین و باارزش‌ترین محصولاتی است که در این حوزه مورداستفاده قرار می‌گیرد. پلیکا اساساً در مقابل اسید و باز مقاوم است و به‌موجب استفاده از احتمالاً درگیر مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی، اکسید، ترک‌خوردگی و  شکنندگی خواهید شد. این لوله حتی در دمای پایین هم نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد. اما اگر زمینه کاربرد و استفاده از انواع لوله های فاضلابی پلیکا را شناسایی کنید به طبع انتخاب استاندارد و با قیمت مناسبی به‌حساب می‌آیند.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=17362

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×