مقدمه

اگر در حال ساخت منزل و یا ساختمان خود هستید احتمالا یکی از مواردی که ذهن شما را درگیر می‌کند انتخاب وسایل مرتبط با سرویس بهداشتی و حمام است. یکی از این وسایل که باید در خانه ای  استفاده شود سنگ توالت فرنگی است .

در یک مطلب جداگانه در سایت گوین پلیمر به نکات مهمی که باید هنگام خرید سنگ توالت فرنگی به آن توجه داشته باشیم ، صحبت کردیم و اگر مایل باشید می توانید آن مطلب را مطالعه کنید.

در این مطلب قصد داریم درباره انواع توالت فرنگی حرف بزنیم و بررسی کنیم که توالت فرنگی از نظر شکل ظاهر و کارایی به چند بخش تقسیم می شوند و مناسب ترین سنگ توالت فرنگی برای شما کدام است .

فرنگی دو تکه

سنگ فرنگی از  نظر نحوه نصب چند شکل هستند ؟

از نظر نحوه ی نصب فرنگی ها به سه دسته  تقسیم می شوند. فرنگی های دو تکه ، فرنگی های یک تکه و فرنگی دیواری.

توالت فرنگی دو تکه

به فرنگی گفته می شود که مخزن آب تخلیه فرنگی و سنگ فرنگی به صورت جداگانه تولید می شود و هنگام نصب به هم دیگر توسط پیچ متصل می شود.

توالت فرنگی یک تکه

فرنگی است که مخزن آب تخلیه و سنگ فرنگی به صورت یک تکه و سرهم قالب ریزی و تولید می شود . این فرنگی نسبت به فرنگی دو تکه نصب راحت تر و دردسر های کمتری دارد.

فرنگی یک تکه و دو تکه

توالت فرنگی دیواری

یک نوع شکیل و زیبا از فرنگی است که خروجی آن به دیوار توالت متصل می شود و پایه ای روی زمین ندارد. این نوع فرنگی فلاش‌تانک و سیستم تخلیه توکار دارد و باید قبل از کاشی کاری سیستم آن نصب شود.

فرنگی دیواری

 

انواع فرنگی از نظر دکمه تخلیه آب

از نظر ظاهری تخیله آب فرنگی انواع بسیار زیادی دارد. از دکمه ی کشیدنی قدیمی توسط بند نخی گرفته تا دکمه های دو زمانه برای صرفه جویی در مصرف آب .

اما کلی ترین تقسیم بندی که می توان ارائه کرد دو نوع دکمه بغل و دکمه روی مخزن آب است. البته باید در نظر داشته باشیم در توالت های دیواری دکمه تخلیه‌ی بر روی دیوار نصب می شود.

دکمه فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر شکل و اندازه

شاید متنوع ترین پارامتر بررسی در انواع توالت فرنگی از نظر شکل ظاهر باشد. زیرا که انواع قالب ها برای انواع افراد ساخته می شود. از فرنگی های کودک گرفته تا بزرگ ساز.

از آکس کوتاه تا اکس بلند.  فرنگی مخصوص افراد چاق و یا لاغر. شکل ظاهر فرنگی بسیار متفاوت است .

در تمام  این اشکال و انداره های مختلف ، نوع نیاز شما و فضای توالت شماست که تعیین می کند کدام مورد را انتخاب کنید.

 

 

انواع توالت فرنگی از نظر تجهیزات

توالت فرنگی نیز مانند سایر وسایل در طول سالیان تغییرات زیادی داشته و به آن تچهیزاتی اضافه شده که باعث راحت تر شدن زندگی ما شود.

بعضی از توالت فرنگی ها دارای سیستم خودشور هستند که با این سیستم نیازی با استفاده از شلنگ آب برای شست و شو نیست.

برخی از توالت فرنگی دارای سیستم تخلیه متفاوتی هستند تا علاوه بر کاهش مصرف آب همزمان با تخلیه کثیفی های سنگ توالت شسته شود.

 

تچهیزات فرنگی

نتیجه

با توجه به انواع مختلف توالت فرنگی بهترین گزینه ای که شما می توانید برای خودتان انتخاب کنید یک فرنگی با کیفیت در ابعاد و اندازه مناسب با محیط شماست.

قبل از مقایسه قیمت فرنگی ها به کیفیت و کارایی آن توجه کنید و مطمئن شوید هزینه ای که قرار است متقبل شوید بعدها باعث دردسر و هزینه بیشتر نخواهد شد.

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16591

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×