اگر درس قبلی اطلاعات کاربردی لوله کشی فاضلاب را مطالعه کرده باشید حتما می دانید که هدف ارائه این دروس مطرح کردن اطلاعات کاربردی و جذاب برای تکنسین های لوله کشی است.

در درس گذشته به تعریف پی وی سی و علت استفاده از لوله پی وی سی در لوله کشی فاضلاب پرداختیم.

در ابتدای درس دوم یک سری دیگر از مزیت های لوله ی پی وی سی را مطرح می کنیم و بعد موضوع لوله و اتصالات پی وی سی را ادامه می دهیم

 

سایر مزیت های لوله پی وی سی برای استفاده در فاضلاب ساختمانی

همانطور که در درس اول اشاره شدلوله کشی با لوله پی وی سی نسبت به لوله های چدنی بسیار سریع تر است. یکی از دلایل سرعت لوله کشی با لوله پی وی سی سبک بودن این لوله است.

سبکی وزن لوله‌ی پی وی سی باعث شده است که به راحتی امکان لوله کشی زیر سقفی انجام شود. در لوله چندی بست ها توان تحمل لوله را ندارند و لوله کشی زیر سقفی بسیار دشوار خواهد بود.

لوله های پی وی سی به نسبت لوله های چدنی و پلی پروپیلن هزینه ی کمتری دارد و از نظر استحکام قابل قبول است.

فیتینگ ها یا اتصالات

لوله و اتصالات کاملا مکمل یک دیگر هستند. بدون هر کدامشان عملا لوله کشی ممکن نیست.

بر خلاف لوله ها که شکل یک دست و مشخصی دارند اتصالات انواع و اشکال گوناگونی دارند.

اتصالات معمولا یک سر کوپله ( کاسه ای ) دارند که  باعث جای گرفتن لوله درون آن می شود . برخی از انواع اتصالات دارای دو سر کوپله هستند. استفاده از اتصالات دو سر کوپله سرعت کار را بیشتر می کند ولی درصد بسیار کمی به احتمال نشتی لوله فاضلاب اصافه می کند.

 

چسب پلیمرگلپایگان
چسب پی وی سی پلیمر گلپایگان

چسب پی وی سی

چسب محلولی است که باعث اتصال لوله و اتصالات پی وی سی  می شود. در مقالات گذشته راجع به انواع چسب مطالبی در وب سایت گوین پلیمر منتشر شده است که با استفاده از لینک زیر می توانید آن را مطالعه کنید.

در این جا مطلبی را خدمت شما بیان می کنیم که کمتر به آن توجه می شود. آن هم مدت زمان خشک شدن چسب است.

سرعت خشک شدن و عمل کردن چسب به موارد مختلفی بستگی دارد. موثر ترین عامل بیرونی در مدت زمان خشک شدن چسب دمای هوای محیط است.

هر چه دمای هوا گرم تر باشد خشک شدن چسب و اتصال لوله به اتصالات زودتر اتفاق می افتد.

 

اهمیت این مسئله در دو زمان خودش را نشان می دهد. اول زمانی است که شما متوجه می شوید اشتباها یک اتصال را به لوله چسبانده اید. قبل از ده دقیقه حتما به راحتی می توانید اتصال را از لوله جدا کنید. و باعث کاهش خسارت شوید.

دوم زمانی است که قصد تست تحت فشار سیستم لوله کشی فاضلاب را دارید. باید دقت داشته باشید که حداقل 24 ساعت از زمان لوله کشی گدشته باشد و بعد تست را انجام دهید. 24 ساعت برای آسودگی خاطر است.

 

 

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16506

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×