در آموزش نصب توالت فرنگی به بررسی روش کلی و همین‌طور ابزارآلات موردنیاز برای راه‌اندازی سرویس بهداشتی فرنگی می‌پردازیم. برخلاف توالت تخت یا ایرانی که معمولاً روش نصب مشابهی دارد در هنگام نصب توالت فرنگی باید دقت بیشتری به خرج داد. اما از طرفی نصب آن خیلی پیچیده و عجیب نیست. شما می‌توانید بر اساس مراحلی که وجود دارد پیش بروید و این کار را انجام دهید. این که قصد تعویض توالت را نصب توالت برای ساختمان را دارید باید دهانه فاضلاب را ببندید و توالت قدیمی را جدا کنید. این کار با بازکردن پیچ‌ها، بست‌ها و همین‌طور اتصالات آن انجام می‌شود. در نهایت خیلی راحت می‌توانید توالت فرنگی را ازروی زمین جدا کنید. پس از آن برای این که توالت فرنگی جدید را نصب نمایید لازم است که بوگیری روی درب فاضلاب قرار داده و سپس به جابه‌جایی کاسه اقدام نمایید.

البته لازم است که شیر آب را نیز ببندید. آب داخل توالت نیز باید کاملاً خالی شود. تمامی این موارد را پیش از هر اقدامی انجام دهید.

آموزش نصب توالت فرنگی و نکاتی که باید در آن رعایت کنیم

آموزش نصب توالت فرنگی بدون نیاز به سرویس‌کار

در آموزش نصب توالت فرنگی باید خاطرنشان شویم درصورتی‌که توالت شما دوقسمتی باشد اول باید پیچ‌های مخزن که به کاسه متصل شده است را باز کنید. حالا خیلی آرام سنگ توالت را تکان دهید تا اتصال آن از زمین کم‌کم جدا شود. توجه داشته باشید که لازم است حتماً از دستکش استفاده کنید و از طرفی ماسک را فراموش نکنید. به‌هرحال فاضلابی که مدتی استفاده شده باشد بوی بد و گازهای آلوده‌ای از خود انتشار می‌دهد.

مرحله مهم دیگر در آموزش نصب توالت فرنگی، نصب حلقه مومی شکل می‌باشد. این حلقه در واقع پیش‌نیاز نصب توالت فرنگی می‌باشد. سپس به سراغ مرحله اصلی نصب می‌رویم. درصورتی‌که این مرحله را به‌خوبی انجام ندهید در ادامه با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. نخست حلقه مومی را نصب‌کرده و سپس کاسه توالت را روی آن قرار دهید. در ادامه کاسه توالت را به پایین فشار داده مطمئن شوید که به کف زمین متصل شده و حرکت اضافه نمی‌کند.

این حرکت اضافه در آینده می‌تواند سبب بروز مشکلاتی از جمله انتشار بوی نامطبوع و… شود.

نکات مهم هنگام نصب کاسه توالت فرنگی
آموزش نصب توالت فرنگی

نکات مهم هنگام نصب کاسه توالت فرنگی

به‌طورکلی شما به ابزارهای زیر برای نصب توالت فرنگی و طی مراحل آموزش نصب توالت فرنگی نیاز خواهید داشت:

  • متر
  • آچار فرانسه و یا هر آچار دیگری
  • پیچ‌گوشتی
  • چسب آکواریوم
  • بوگیر ژله‌ای برای دور محفظه فاضلاب
  • تراز برای کنترل سطح توالت فرنگی و تراز بودن آن هنگام نصب

در آموزش نصب توالت فرنگی به این مرحله می‌رسیم که سنگ توالت را روی سطح موردنظر قرار داده و به سمت زمین فشار داده‌اید. در این صورت آن‌قدر باید آن را حرکت دهید تا مطمئن شوید به‌خوبی با کف زمین اتصال پیدا کرده است. در ادامه شما باید واشرها، پیچ‌ها و بست‌های توالت را نصب کنید. هیچ‌گاه از بست‌های پلاستیکی استفاده نکنید که پس از مدت زمانی خاصیت خود را از دست می‌دهند. از طرفی این پیچ‌ها را لازم نیست خیلی سفت ببندید.

در واقع این کار باعث بروز آسیب به بدنه توالت فرنگی و حتی شکستن و نشتی برداشتن آن نیز می‌شود. در ادامه آموزش نصب توالت فرنگی، لازم است که مخزن و شلنگ رابط را نصب فرمایید. مخزن نیاز به سوراخ کردن دیوار خواهد داشت. اما در نمونه‌های زمینی نیازی به این کار نیست. از طرفی وقتی که مخزن را به کاسه وصل می‌کنید لازم است مهره‌ها را سفت کنید. این کار را با استفاده از آچار فرانسه و بادقت بالا انجام دهید.

آموزش نصب توالت فرنگی
آموزش نصب توالت فرنگی

راهنمای نصب بخش‌های مختلف توالت

همان‌طور که مطالعه فرمودید، پس از نصب مخزن باید به سراغ نصب شلنگ‌های رابط برویم. برای این کار فاصله دیوار تا مخزن را به‌درستی اندازه گرفته و سپس باتوجه‌به این که شلنگ مناسب را خریداری کرده‌اید نصب آن را انجام دهید. برای این کار یک سر شلنگ را به مخزن و سرد دیگر را نیز به فلکه ورودی آب در سرویس بهداشتی متصل فرمایید.

همین‌طور لازم است که در هنگام نصب توالت فرنگی به فاصله دیوار توجه داشته باشید. این فاصله‌ها را اندازه‌گیری کنید. فلاش‌تانکی که انتخاب خواهید کرد نیز باید مناسب با نیاز شما باشد. برخی مدل‌ها مکش و پمپاژ لازم را ندارند. یا مثلاً گاهی فشار آب پایین است و لازم است برای ساختمان شما از پمپ آب خانگی استفاده کنید. از طرفی قطر و عمق لوله فاضلاب نیز باید مناسب بباشد تا در هنگام تخلیه با سیفون مشکلی رخ ندهد.

در مراحل آموزش نصب توالت فرنگی، ذکر کردیم که امکان اتصال بدنه توالت فرنگی به زمین با پیچ وجود دارد. اما معمولاً پیشنهاد می‌شود که از چسب آکواریوم برای درزگیری استفاده کنید تا از نشت به‌خوبی جلوگیری شود.


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16895

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×