چند سال پیش شخصی با چهره ناراحت و متعج دیدیم که قبض آب خانه اش را به دست دارد و به مبلغی که باید می پرداخت نگاه می کرد! رقمی عجیب و غریب و بسیار بیشتر از حد معمول بود. وقتی علت را بررسی کردیم متوجه شدیم که شناور سنگ توالت فرنگی منزلشان نشتی دارد!

آیا برای شما هم چنین مشکلی پیش آمده است؟ از کجا بدانیم که ساختمان ما نشتی آب دارد یا خیر ؟ در این مطلب با گوین پلیمر همراه باشید به موضوع نشتی آب در ساختمان بپردازیم.

نشتی آب ساختمان

نشتی آب در ساختمان چیست ؟

هرگاه آب در لوله یا وسایل آبی از قسمتی که ما نمیخواهیم خارج می شود در این حالت می گوییم آن ساختمان دچار نشتی آب شده است.

نشتی آب ممکن است به دلیل آب بندی نشدن لوله و لوازمی که با آب سرکار دارند به وجود بیاید.

چه محلی بیشتر دچار نشتی آب می شود؟

سر اتصال های لوله محلی هست که بیشترین احتمال نشتی را دارد. همچنین شناورهای منبع آب و یا فلاشتانک و فرنگی نیز محل هایی هستند ممکن است دچار نشتی شوند.

آب گرم کن های قدیمی یا زنگ زده نیز معمولا نشتی پیدا میکنند.

محل نشی آب ساختمان

چرا نشتی مهم است و نشتی آب چه خساراتی را ممکن است به بار بیاورد؟

آب بسیار قدرتمند است. اگر جلوی نشتی آب را نگیریم شاید در یک روز و دو روز اتفاق خاصی را شاهد نباشیم اما برای مدت طولانی نشتی آب خسارات جبران ناپذیری را به بار می آورد.

هزینه آب : یکی از ساده ترین و ملموس ترین خسارت افزایش هزینه قبض آب است. در این زمان که با بحران کم آبی مواجه هستیم نباید فقط به بعد مادی و هزینه فکر کنیم بلکه مهم است که آب اسراف نشود .

نشست ساختمان : اگر نشتی در لوله و داخل دیوار باشد ممکن است باعث نرم شدن زمین شود و ساختمان نشست کند. این امر باعث خرابی ساختمان و ایجاد هزینه می شود.

چطور بدانیم که ساختمان نشتی دارد ؟

یکی از راه های متوجه شدن نشتی آب این است که هر چند وقت یک بار تمام شیر ها را ببندیم و بعد به کنتور آب نگاه کنیم . اگر کنتور در حال چرخیدن و تغییر اعداد بود یعنی لوله یا یکی از لوازم دارای نشتی است .

برای پیدا کردن نشتی ابتدا شیر آب گرم کن را می بندیم و نگاه می کنیم که باز کنتور در حال چرخش است یا خیر ! اگر اعداد کنتور در حال افزایش بود نشان می دهد که یکی از مسیر های آب سرد دچار نشتی است و در غیر اینصورت باید در مسیر لوله های آب گرم به دنبال نشتی باشیم.

ابتدا مهم ترین محل های احتمالی را بررسی کنید و در صورتی که نتوانستید محل نشتی را پیدا کنید به دیوار ها و کف ساختمان نگاه کنید و ببین جایی از دیوار یا کف ساختمان نم نداشته باشد.

و درصورتی که باز هم نتوانستید محل نشتی را پیدا کنید از یک لوله کشی متبحر و دارای دستگاه تست فشار بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

 

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16610

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×