تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی بر عهده کسی است که این متریال را برای یک پروژه عمرانی و ساختمانی خریداری می‌کند. حال این شخص می‌تواند کارفرمای اجرای طرح، پیمانکار، لوله‌کشی و یا مسئولی تأسیسات باشد. در درجه اول و یکی از کلیدی‌ترین ارکانی که می‌تواند موجب مشخص‌شدن اصالت و تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی شود، به طبع توجه به متریال ساخت و همین‌طور شکل ظاهری خواهد بود. پس از آن قیمت، برند تولیدکننده اتصالات فاضلابی و چند مورد دیگر هم اهمیت زیادی دارند. اجازه دهید این بحث را در ادامه کمی گسترده‌تر کنیم.

نکات کلیدی تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی

نکات کلیدی تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی

لوله‌ها و اتصالات ساختمانی اهمیت زیادی در اجرای صحیح یک پروژه زیرساخت عمرانی دارند. از انواع اتصالات و لوله‌ها بر پایه متریال پی وی سی و یا یو پی وی سی در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود. اتصالات فاضلابی دسترسی‌پذیری سختی دارند و درصورتی‌که کیفیت آن‌ها بالا نباشد، به طبع بعد از گذشت یک یا دو سال، شما را دچار مشکل می‌کنند. می‌پردازیم به کلیدی‌ترین روش‌های تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی در ادامه و دراین‌خصوص به‌صورت کامل، به شما شاه‌کلید نحوه بررسی اصالت محصول را می‌آموزیم.

توجه به مقاومت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی

لوله UPVC (PVC) یکی از اولین و معروف‌ترین لوله‌های پلیمری است که به طور گسترده مورداستفاده قرار گرفت و از انواع لوله‌های پی وی سی با کاربردهای مختلف ساخته شد. سیالات موفق عمل کرده‌اند. لوله پی وی سی با بالاترین خواص فنی و مکانیکی نیازهای اقتصادی و زیست‌محیطی لازم را در دنیای امروز فراهم می‌کند. جدیدترین مدل از خانواده لوله‌های پلیکا (U-PVC) لوله‌ای است که برای فاضلاب و آب در سراسر جهان استفاده می‌شود. روی متریال این محصول شما می‌توانید لیبل و نام برند تولیدکننده و استانداردهای آن را کنترل کرده و پس از آن، بدنه را به‌صورت فیزیکی چک کنید.

برند تولیدکننده

تفاوتی ندارد که از:

  • کلاهک
  • سه‌راهه خم
  • بوشن کاهنده
  • غنج
  • سیفون
  • دریچه بازدید
  • چهار راهی تبدیل 90 درجه
  • چهار راهی تبدیل 45 درجه سه سر کوبله
  • تبدیل غیر هم مرکز
  • رابط رزوه‌ای مادگی
  • درپوش پیچی مسدودکننده
  • زانویی تبدیل‌کننده
  • کف‌خواب
  • زانویی 90 و 45 درجه

یا هر نوع اتصال دیگری استفاده می‌کنید. مطمئن باشید که نام شرکت تولیدکننده می‌تواند مشخص‌کننده رنج کیفی متریال باشد. این اتصالات در حرارت، دمای پایین و یا رطوبت قرار می‌گیرند و به طبع باید مقاومت لازم در مقابل تمامی شرایط و نوسانات را داشته باشند. درصورتی‌که اتصالات فاضلابی U-PVC توسط یک شرکت معتبر تولید نشده باشد، به طبع کیفیت لازم را نخواهد داشت. شرکت‌های کوچک‌تر و برندهای ناآشنا عمدتاً از متریال درجه چند و یا نازک‌تری استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود که یو پی وی سی مقاومت لازم در مقابل خوردگی را نداشته باشد.

سهولت در نصب و وزن کم

یکی دیگر از خصیصه‌های مهم این‌گونه محصولات، وزن کم‌تر و همین‌طور سهولت در نصب است. ازآنجایی‌که زاویه برش و همین‌طور قطر این محصولات استاندارد است. در نتیجه کیفیت نهایی هم به‌مراتب بهتر خواهد بود. شما نیاز به هیچ زور و یا اعمال حرارتی برای نصب نخواهید داشت. رسوب ناپذیری این‌گونه محصولات درصورتی‌که باکیفیت لازم تولید شده باشند هم مسئله مهمی است.

اگر در زمینه خرید این محصولات اطلاعات لازم را ندارید، تشخیص کیفیت اتصالات فاضلابی یو پی وی سی برای شما سخت خواهد شد. در این شرایط حتماً به سراغ شرکت‌هایی بروید که تمامی استانداردهای تولید را دریافت کرده‌اند، محصولات را به‌شرط ضمانت عرضه می‌کنند و امتحان خود را در بازار پس داده‌اند. علاوه‌برآن، مقاومت در مقابل خوردگی و خستگی متریال‌ها، تعمیر و نگه‌داری آسان، اتصالات بدون کوچک‌ترین نشت از جمله مهم‌ترین خصیصه‌ها در بحث خرید این محصولات است.

منبع: گوین پلیمر – فروشگاه اینترنتی پلیمر گلپایگان


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=17357

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×