در زمان های گذشته یکی از مواد افزودنی در لوله و اتصالات سرب بود. متاسفانه هم اکنون هم بسیاری از کارخانه های تولیدی لوله و اتصالات پی وی سی از سرب به عنوان پایدار کننده حرارتی محصولاتشان استفاده می کنند.

در این مطلب به شما همراهان گوین پلیمر  می گوییم استفاده از لوله و اتصالات سربی باعث چه خطراتی می شوند.

کاربرد سرب در لوله  و اتصالات pvc قدیمی

در سال های گذشته سرب افزودنی بود که تمام شرکت های تولیدی لوله و اتصالات pvc از آن به عنوان پایدار کننده حرارتی استفاده می کردند.

لوله و اتصالات پی وی سی برای قالب گیری و همچنین مقاومت در برابر حرات مشغل هنگام کار لازم است که پایدار باشد و سرب این  خاصیت را به پی وی سی اضافه می کند.

 

سرب

چرا سرب در لوله و اتصالات pvc خطرناک است؟

سرب یک ماده سمی است و در صورتی که وارد بدن انسان شود عوارض خطرناکی به بار می آورد.

با توجه به کم بود آب آشامیدنی و مصرفی بسیاری از کشور ها اقدام به تصفیه فاضلاب کرده اند. زمانی که آب از لوله فاضلابی سربی عبور می کند مقداری از سرب لوله همراه با آب جاری م شود.

سرب هرگز قابل تصفیه نیست و این امر موجب می شود که اگر آب فاضلاب تصفیه شده به آب شرب برای انسان یا حیوانات تبدیل شود خطر مستقیم ورود سرب به بدن را خواهیم داشت.

و نکته مهم تر این که حتی اگر آب آلوده به سرب را در کشاورزی و باغداری استفاده شود ، سرب محود در آب جذب محصولات و میوه ها می شود و بعد از مصرف این محصولات سرب وارد بدن می شود.

 

جایگزین سرب در لوله و اتصالات جدید چیست ؟

کارخانه تولید لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان اقدام به تولید لوله بدون سرب کرده است تا خطرات ناشی از وجود سرب در لوله و اتصالات فاضلاب را از بین ببرد.

 

برای ایجاد پایداری در لوله های بدون سرب از کلسیوم زینک استفاده می شود. کلسیوم زینک نه تنها خطرات سرب را ندارد بلکه بسیار مفید است و حتی بسیاری از افراد از داروی کلسیوم زینک به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می کنند.

 

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16560

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×