اگر قصد ساخت یک استخر خانگی یا استخر ورزشی و عمومی را دارید حتما باید به مسئله فیلتراسیون آب استخر توجه ویژه ای داشته باشید.

در این مطلب از گوین پلیمر قصد داریم به صورت اختصاصی فیلترهای تصفیه آب استخر را مورد بررسی قرار دهیم. با گوین پلیمر تامین کننده تجهیزات استخری در هرمزگان همراه باشید.

 

انواع فیلتر برای استخر

به صورت عمده در تصفیه آب استخر از فیلترهای  شنی  ، کارتریجی و دیاتومه استفاده می شود . این فیلترها هرکدام کاربرد خاص به خودشان را دارند و بیشتر از فیلترهای شنی برای تصفیه آب استخر ها استفاده می شود.

 

علت استفاده از فیلتر برای آب استخر چیست

دلیل استفاده از فیلتر بهداشت آب است. اگر استخر برای شنا باشد حتما باید به بهداشت آب توجه شود. برای تمیز شدن آب از ذارت ریز و درشت جامد از فیلتر استفاده می کنیم.

 

فیلتراسیون استخر

فیلتر شنی چطور کار می کند ؟

اگر بخواهیم به صورت کاملا واضح نحوه ی کار فیلتر شنی را بررسی کنیم باید بگوییم که فیلتر شنی با عبور دادن آب آلوده از بین شن و سنگ ریزه آلودگی و آشغال های داخل آب را می گیرد و آب تمیز از خروجی فیلتر خارج می شود.

اما باید بدانیم که کار فیلتر فقط تمیز کردن آب است و برای این که آب بهداشتی و سالم باشد باید از مواد شیمیایی مانند کلر استفاده شود.

 

فیتلر شنی

اگر فیلتر کثیف شود چکار باید انجام دهیم؟

یکی از موارد مهمی که در نگهداری از فیلتر باید مورد توجه قرار گیرد این است که فیلتر باید بعد از چند وقت شسته شود. نحوه ی شست و شوی هر فیلتر فرق می کند. مثلا در فیلتر شنی با وصل کردن آب به خروجی فیلتر و جریان معکوس آب فیلتر تمیز می شود.

نشانه این که بدانیم وقت تمیز کردن فیلتر فرا رسیده است این است که فشار و میزان خروجی آب از فیلتر کم شده باشد.

نقش فیلتر در کاهش مصرف آب

برای صرفه جویی در مصرف آب می توانیم  آب داخل استخر را با استفاده از پمپ به سمت فیلتر هدایت کنیم و بعد از تمیز شدن آب مجددا از آن استفاده کنیم اینکار را با استفاده از فیتلر بارها میتوان انجام داد.

ولی لازم است که حتما آب با مواد شیمیایی ضد عفونی شود و میکروب های احتمالی درون آب کشته شوند.

فیلتر استخر

نتیجه : برای استفاده از آب تمیز داخل استخر و جلوگیری از بیماری های پوستی و عفونی حتما باید از سیستم فیلرتر مناسب استفاده کنید.

برای تهیه فیلتر

 


لینک کوتاه : https://gevinpolymer.com/?p=16712

گوین پلیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×